Ga naar inhoud

Slide-show in webpagina


Aanbevolen berichten

Ok bedankt.....dan zat ik op het goede spoor. Ik ga dus naar een website met een slide-show die me bevalt. Dan kijk ik naar de "Pagina-bron" .... de code ervan en kopieer dat. Dat geldt dan ook voor de scripts van Java (die deels in een apart form kunnen staan....of nog van de betreffende site worden gedownload op runtime.... dacht ik). Dan evt Links van images vervangen door mijn eigen Links. (ik heb daar al wel naar gekeken, maar het is een beetje lastig om te zien wat er nu werkelijk bij de slide-show hoort en wat niet en gewoon "onbelangrijke" HTML is......) Verder misschien nog wat............? Wat moet ik zelf van Java op mijn PC hebben om het in Dreamweaver en FireFox te kunnen testen. EN.... loopt zo'n slide-show [u:224d5cd7ef]altijd[/u:224d5cd7ef] op een willekeurige PC of moet daar wat voor zijn geïnstalleerd in de browser van die PC?
Link naar reactie
[quote:542626fec1="Rumaro"]Java is iets anders. Javascript draait volgens mij op elke pc. Wel krijg je elke keer dat je de pagina opent in IE de vraag of je het toe wilt staan. Als je de geripte code n een html file zet kun je het op je eigen pc testen.[/quote:542626fec1] Het is hetzelfde, alleen bij Javascript komt er nog een script bij!
Link naar reactie
@Rumaro: alle "aanhangsels" van zo'n javascript komen alleen voor in de HMTL van een website ??? of kunnen er elders nog stukken code zitten. @Mikesmikkel: ik heb eens op jsbin gekeken, maar het is mij, als website-beginner, niet helemaal duidelijk wat ik daar nu mee kan als het gaat over een slide-show. Ik zie dat het een debugger en / of een codegenerator is maar veel verder kom ik niet en de filmpjes op YouTube gaan zover ik gekeken heb over iets anders. [b:46c5d20cc5]Zo je er kort iets over kunnen vertellen wat ik er mee kan i.v.m. een slide-show maken? ........Dank je wel.[/b:46c5d20cc5] :P ........ik heb ondertussen op http://www.w3schools.com/js/default.asp gekeken en op wiki (javascript... "wat is het")...... maar nog niet een intro-lesje gevonden over slide-show..... maar ik zoek verder.
Link naar reactie
Als je in de html code kijkt, zie je vanzelf welke javascriptcode er allemaal nodig is. Deze kun je downloaden en in je eigen map zetten. Wel even de verwijzingen evt aanpassen!. Kijk hier eens: http://stucadoorsbedrijfbaars.nl/1/fotoalbum.php daar heb ik al veel overbodige code uitgesloopt. :lol: Dit moet volgens mij te begrijpen zijn. (over wat je precies nodig hebt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...