Ga naar inhoud

ASP.NET vs PHP


Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:4ed3b025ea="Bill Gates"][quote:4ed3b025ea="Wiep Corbier"]Ha, de keuze is eenvoudig. PhP haalt het niet bij .NET. Dan is PhP een zeer zwak aftreksel.[/quote:4ed3b025ea]Dat heb je zeer goed onderbouwd Wiep! Hulde! :roll:[/quote:4ed3b025ea] Alles lezen Bill, ik vertelde dat ASP.NET een ontwikkelomgeving is, en PhP, net als ASP alleen maar een scripttaal. Niets mis mee, want ik werk zelf ook met ASP. Maar het is als: het verschil tussen een fiets en een supermercedes.
Link naar reactie
Euh... asp.net draaid dus gewoon op .NET framework welke gratis is te downloaden, dit kun je installeren op een Windows platform naar keuze. En asp.net is niet zo moeilijk te leren, ut mooie is dat je zelf kan kiezen welke programmeer taal je ervoor wilt gebruiken, bijvoorbeeld C#, C++, Vb.Net, Delphi (toekomst) en nog een zooi die ik niet weet :P
Link naar reactie
idd, die .NET gedoe lijkt mij, als je het .NET magazine heb gelezen, echt voor profesiionals met een bedrijf met orders blablabla (dus bijv iets voor Bol.com). Door het gros aan info over php op het web is php ook meer voor beginners en kleingebruikers geschikt. En voor grote bedrijven met beroeps Webdesingers en systeembeheerders is ASP .NET iets handiger
Link naar reactie
Bill, thx for repointing... het gaat nu tenminste weer over mijn vraag. Ik ben niet ervaren genoeg (nu) om met C# te werken, zal dus VB.NET zijn (en als ik de .net strategie met CLR goed begrepen heb, zou het voor het niet al te geavanceerde werk ook niet uit mogen maken). In eerste instantie lijkt ASP.NET zeer mooi, maar dan vraag ik me af of we niet weer collectief genept worden door de marketing-strategie van M$. Aan de andere kant, bij PHP moet je toch veel zelf doen, die webservices van ASP.NET vind ik wel weer een leuk idee, dat je veelgebruikte componenten kant en klaar kunt gebruiken/modificeren, en je meer kunt toeleggen op datgene waar het werkelijk om gaat. Misschien ook wel luiheid-bevorderend, maar dat terzijde... Als RAD boven uitdiepen staat, klinkt het goed. In mijn oren... Btw: ik heb geen problemen met de snelheid van dit PHP-forum.
Link naar reactie
[quote:fa656bd077="Wiep Corbier"]Alles lezen Bill, ik vertelde dat ASP.NET een ontwikkelomgeving is, en PhP, net als ASP alleen maar een scripttaal.[/quote:fa656bd077]En toch wil ik het onderbouwd zien, ik kan ook roepen dat Perl een ferarri is en ASP.NET een mercedes. Slaat dat ergens op als er geen argumenten zijn? Lijkt mij niet...
Link naar reactie
Yup, moet je bij Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen en verwijderen -> vinkje zetten voor Internet Information Services en dan volgende en dan is ie geinstalleerd. Edit: Oeps mijn fout IIS kan inderdaad allen vanaf NT , (tja ik werk al 4 jaar niet meer met win9X , ik dacht dat ut wel kon :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...