Ga naar inhoud

ASP.NET vs PHP


Aanbevolen berichten

Hopelijk niet ten overvloede, maar ik kon het topic niet vinden... Ik ben aan het twijfelen welke taal te gaan gebruiken voor interactieve database-driven websites, PHP of ASP.NET. Mijn afwegingen: - voor beide zijn legaal gratis editors te verkrijgen (PHP - open source, ASP.NET - WebMatrix) - ASP.NET server (W$ 2003) is stuk duurder dan Apache met PHP/MySQL - ASP.NET kan tgv diverse services en built-in mogelijkheden sneller complexere taken verwezenlijken - PHP als open source betere support op www Dit zijn de belangrijkste... nu de vraag: welke? Zal elk zijn eigen voor- en nadelen hebben, maar graag hoor ik jullie afwegingen om een keuze te kunnen maken. In eerste instantie graag gericht op het beste resultaat bij laagste TOC, ik wil geen flood starten over M$ Monopoly of losse kosten van software. Thx, Pieter
Link naar reactie
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De taak bepaald de taal. Bepaal eerst wat je wilt maken, vergelijk dan wat er aan ingebouwde functie van toepassing zijn en probeer uiteindelijk een inschatting te maken van de benodigde uren per taal. Want een 2 dagen meer ontwikkelen met taal x ten opzichte van taal y kost net zo veel als licentie z...
Link naar reactie
Ha, de keuze is eenvoudig. PhP haalt het niet bij .NET. Dan is PhP een zeer zwak aftreksel. Maar....NET vergt wel een goede ondergrond, en dan dien je bijvoorbeeld C# of Visual Basic te kennen. PhP is een scriptaal, en .NET is een ontwikkelomgeving. Dus óf een pen en papier óf een computer. U mag het zeggen. Succes
Link naar reactie
[quote:171d730ffb="Wiep Corbier"]Ha, de keuze is eenvoudig. PhP haalt het niet bij .NET. Dan is PhP een zeer zwak aftreksel. Maar....NET vergt wel een goede ondergrond, en dan dien je bijvoorbeeld C# of Visual Basic te kennen. PhP is een scriptaal, en .NET is een ontwikkelomgeving. Dus óf een pen en papier óf een computer. U mag het zeggen. Succes[/quote:171d730ffb] Ook al ben ik een aanhanger van Asp.Net, php is geen zwak aftreksel al was de keuze bij mij al snel gemaakt aangezien je bij Asp.Net zelf je scripting taal kan kiezen. /me gebruikt nu C# met Asp.Net ronduit prachtig :D
Link naar reactie
Nou, je gooit alle gegevens in een database (bv acces) en dan maak je een pagina (script) die daar connectie mee maakt en vervolgens filter je dat door bijvoorbeeld een url als www.test.nl?test=1 en dan laadt ie alleen de gegevens uit de cel met als waarde 1 zoiets, http://www.ict1a.nl/michelhop/ <- Kijk maar naar de verschillende links de urls. De tekst staat allemaal in 1 database.
Link naar reactie
Tja, ben het wel met je eens. Maar als een pagina helemaal geen asp-script bevat....waarom hem dan wel zo benoemen? Tis een kwestie van opslaan als asp-pagina, meer niet... :) Je ziet overigens aan de extensie direct dat een pagina (nog) geen asp-script bevat, en dat ik daar op termijn eens iets aan moet gaan doen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...