Ga naar inhoud

Site check


Aanbevolen berichten

[quote:e3ef741ca1="derkdejong"]hier toch niet éen groot probleem: je moet al behoorlijk ctrl+scrollwiel om em überhaupt schermvullend te krijgen.... merkwaardig vind ík, dat een klik op de ene foto de pagina ververst met alleen die foto, en een klik op ander prentje een volledige pagina tevoorschijn roept...[/quote:e3ef741ca1] De meeste foto's openen in hetzelfde scherm, nadeel is dat je op "terug" moet klikken. Voordeel is dat er geen nieuwe scherm opent. Zijn er nog andere opties? Misschien zoals je tegenwoordig veel ziet z'n pop up met navigatie pijlen ??
Link naar reactie
Rustig hier ? Inmiddels een mooi script van lightbox gevonden om de foto's te tonen in een pop-up en daarbij ook de mogelijkheid om de originele afmeting weer te geven. Dit ga ik komende dagen op elke pagina toepassen, op sommige zoals www.zkkf.nl hoofdpagina is het al actief. Sta open voor meer suggesties en opmerkingen!
Link naar reactie
In alle eerlijkheid: de vormgeving kan wel een oppoets beurt gebruiken. In mijn scherm (weliswaar behoorlijk aan de maat) is alleen de linker bovenste kwart in gebruik voor content, verder is het leeg. Ook de kleuren en het menu, het blokkerige etc. doet wat ouderwets aan. Nu hou ik zelf met name van functionaliteit, dus voor mij is het prima en ik kijk er wel doorheen. Echter: je doel is bezoekers onder de indruk laten zijn van jouw kunnen [als kozijnenfabriek] en onbewust leggen mensen dan toch een link: [i:e65d04e283]"Nee, dit is saai, op naar de volgende Google-hit"[/i:e65d04e283]. Dat is zonde. Ik ben zelf absoluut geen ontwerper, specifieke tips vind ik daarom lastig. Maar het kan wellicht helpen als je iemand eens een nieuw ontwerp laat maken. Goeie kans dat dat zich terugbetaalt. Verder: je domein is niet heel erg beschrijvend, iets wat ook verschil maakt in je zoekresultaten. Wat denk je van bijvoorbeeld zwetsloot-kozijnen.nl?
Link naar reactie
[quote:7f3b624f7b="Ger"]In alle eerlijkheid: de vormgeving kan wel een oppoets beurt gebruiken. In mijn scherm (weliswaar behoorlijk aan de maat) is alleen de linker bovenste kwart in gebruik voor content, verder is het leeg. Ook de kleuren en het menu, het blokkerige etc. doet wat ouderwets aan. Nu hou ik zelf met name van functionaliteit, dus voor mij is het prima en ik kijk er wel doorheen. Echter: je doel is bezoekers onder de indruk laten zijn van jouw kunnen [als kozijnenfabriek] en onbewust leggen mensen dan toch een link: [i:7f3b624f7b]"Nee, dit is saai, op naar de volgende Google-hit"[/i:7f3b624f7b]. Dat is zonde. Ik ben zelf absoluut geen ontwerper, specifieke tips vind ik daarom lastig. Maar het kan wellicht helpen als je iemand eens een nieuw ontwerp laat maken. Goeie kans dat dat zich terugbetaalt. Verder: je domein is niet heel erg beschrijvend, iets wat ook verschil maakt in je zoekresultaten. Wat denk je van bijvoorbeeld zwetsloot-kozijnen.nl?[/quote:7f3b624f7b] Bedankt. Ontwerp ga ik eens over nadenken. Toevallig gister al de blauwe kleur iets lichter gemaakt en de borders rond de "knoppen" verwijderd. Opzich vind het erg overzichtelijk. Ik raak bij veel andere sites vaak het overzicht kwijt (waar zit ik precies, heb ik alles wel gezien, ect.) 2e domeinnaam als eens eerder over nagedacht. Maakt het uit of het zwetslootkozijnen of zwetsloot-kozijnen word ?
Link naar reactie
[quote:4dae027db3="mikezwet"]Bedankt. Ontwerp ga ik eens over nadenken. Toevallig gister al de blauwe kleur iets lichter gemaakt en de borders rond de "knoppen" verwijderd. Opzich vind het erg overzichtelijk. Ik raak bij veel andere sites vaak het overzicht kwijt (waar zit ik precies, heb ik alles wel gezien, ect.)[/quote:4dae027db3]Je hoeft ook niet alles om te gooien he. Maar iets modernere knopjes, achtergrondje met een gradiënt, etc. kun je eenvoudig aanpakken zonder dat je de structuur aantast. [quote:4dae027db3="mikezwet"]2e domeinnaam als eens eerder over nagedacht. Maakt het uit of het zwetslootkozijnen of zwetsloot-kozijnen word ?[/quote:4dae027db3]Volgens mij maakt dat niet heel veel uit. Een koppelteken geeft wel aan dat het 2 aparte woorden zijn en [i:4dae027db3]misschien[/i:4dae027db3] springt "kozijnen" er dan iets beter uit. Maar of dat een significant effect oplevert vraag ik me af. Persoonlijk vind ik het met koppelteken iets duidelijker, want gemakkelijker leesbaar. Maar dat is denk ik erg persoonsafhankelijk.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:c2079da343="Ger"]Zoekmachines negeren de CSS (vrijwel) geheel. Belangrijkste is dat je semantiek in orde is, dus dat je H1 maar één keer gebruikt als belangrijkste kop voor je pagina, en H2 voor andere belangrijke koppen, h3 voor subkoppen, enz.[/quote:c2079da343] Dus mijn koppen worden genegeerd ? Tevens zie ik vaak van die rijen met links onder pagina's zoals [url]http://www.dakvenster.nl/velux/dakvensters/ggu/p08[/url] Wat is daar het nut van ? is dit speciaal voor zoekmachines ?
Link naar reactie
[quote:386d699092="mikezwet"]Dus mijn koppen worden genegeerd ?[/quote:386d699092]Negeren is een groot woord, maar ze hebben niet door dat het een belangrijk sleutelwoord is voor de pagina, ze zien het als alle andere tekst. [quote:386d699092="mikezwet"] Tevens zie ik vaak van die rijen met links onder pagina's zoals [url]http://www.dakvenster.nl/velux/dakvensters/ggu/p08[/url] Wat is daar het nut van ? is dit speciaal voor zoekmachines ?[/quote:386d699092]Niet per se denk ik, maar ik ben ook zeker geen SEO expert.
Link naar reactie
[quote:426784b698="Ger"][quote:426784b698="mikezwet"]Dus mijn koppen worden genegeerd ?[/quote:426784b698]Negeren is een groot woord, maar ze hebben niet door dat het een belangrijk sleutelwoord is voor de pagina, ze zien het als alle andere tekst. [/quote:426784b698] Maar ik geef gewoon <h1>tekst</h1> op en verder niets. Het CSS opmaak bestand zorgt voor de balk erom heen en opmaak van de tekst. [code:1:426784b698] h1{ font-family: Helvetica ,Arial, 'sans serif'; font-size: 21px; font-weight: normal; color: #d1d1d1; text-decoration: none; vertical-align:middle; background: #4E608B; height: 35px; width:655px; margin-bottom: 4px;}[/code:1:426784b698]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hee mike.. long time no see.. Ik klik een beetje rond op je site.. en.. ik heb hetzelfde idee als ger.. Deze site heeft echt een opfrisbeurt nodig. Waar ik mee zou beginnen is het weghalen van al die linkjes om je content. Denk eens aan: header met logo tabjes: kozijnen - deuren - dakkapellen - boeidelen (bijvoorbeeld dus..) Onder die tabjes kan je uitklappen, of je maakt links een vaste navigatie. Content met info en foto's - - - - footer Kijk anders eens of je iets met joomla of drupal oid kan doen; lay-outs zat waar je mee aan de slag kan.
Link naar reactie
[quote:a1e50deaa0="teacher"]hee mike.. long time no see.. [/quote:a1e50deaa0] Inderdaad Teacher. Rij je nog motor? Ik zit inderdaad te dubben over het ontwerp. Wat me stoort aan de meeste websites is dat de menu's niet meerlopen. Bij mijn site kan je altijd, ookal zit je onderaan de pagina, op een ander onderwerp klikken en alles staat overzichtelijk rondom de pagina. Zou eigenlijk gewoon eens een opzetje moeten maken. Wat ik nog niet begrijp is, als ik een 2e domeinnaam aanvraag en laat linken naar dezelfde hosting, hoe een zoekmachine dit interpeteerd, volgens mij gewoon als dubbele content, of moet ik vanaf de huidige domeinnaam een re-direct maken in htaccess ? raak ik me pagerank niet kwijt op de huidige domeinnaam ?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Helaas zakt m'n site steeds verder in de resultaten van google... ondanks regelmatig update en veel originele content. Een aantal nieuwe pagina's die ik heb gemaakt komen nog helemaal niet voor in de resultaten. Hoe kan deze het beste opgenomen laten worden ? Als ik m'n sitemap bekijk in de webmaster hulp programma's zie ik dat er 40 van 65 geindexeerd zijn, hoe kan dit ?
Link naar reactie
[quote:9ab8fd6111="glompie"]Is je site gaan zakken sinds je addThis hebt toegevoegd? Volgens mij raakt er iets over de zeik kan alleen niet vinden wat. [url=http://www.imgdumper.nl/uploads6/50849db5170e1/50849db4eea1e-Untitled-1.jpg]Dit lijkt[/url] me niet normaal iig.[/quote:9ab8fd6111] De site was ook al onwijs traag laatste tijd, denk dat ik die social troep er maar afgooi of een nieuwe versie van het script. Dank voor reactie, ik begrijp hieruit dat een zoekmachine hierdoor een site lager kan waarderen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...