Ga naar inhoud

divs in meerdere bowsers


Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:45dc91c69c="D'acide"] 1. veel webdesign bedrijven zijn die nog steeds met frames en tabellen werken. En dat ze ook nog voor een gemiddelde tabellen site toch nog zo'n 1500 euro durven te vragen. 2. [...] als ik dit alles reflecteer naar mijn eigen opleiding (ict media management en productie @ grafisch lyceum eindhoven) Dan valt me op dat hier gewoon wordt gehamerd op het gebruik van frames. CSS leren we eigenlijk niet, hooguit een beetje voor je typografie etc. 3. @terminator : Hoe komt het dat jij zo professioneel betrokken bent bij het webstandaarden/css etc. gebeuren. [/quote:45dc91c69c] 1. grafische designers zijn geen webdevelopers.. 2. opleidingen lopen altijd achter. docenten moeten ook geschoold worden. en daar is nooit geld en tijd voor. 3. simpel... geen sociaal leven opbouwen :P
Link naar reactie
[quote:01ec973565="rrijkers"]@basje.com, Hoe heb je die transparante labels gemaakt? :-?[/quote:01ec973565] Ik meen dat dit alleen mogelijk is in internet explorer en wel met de volgende tag: filter:(alpha: opacity=X) Voor X zelf een waarde ingeven ps: bovenstaande tag is niet helemaal juist, zit een syntaxfoutje in volgens mij
Link naar reactie
property* klopt wel hoor. Je kunt 'opacity' gebruiken voor Mozilla 1.6 en hoger (CSS3). Voor eerdere versies kun je '-moz-opacity' gebruiken en '-khtml-opacity' voor Safari, maar ik heb zo'n gevoel dat de oplossing ook te vinden is in de link die ik had gegeven waar ook uitgelegd wordt hoe je die tooltips moet maken.
Link naar reactie
[quote:2007342c46="D'acide"]Wat mij opvalt nadat ik verschillende topics geopend heb, is dat veel medeforummers toch wel hameren op het css gebruik en de daarbij behorende webstandaarden etc. [/quote:2007342c46] Dat gehamer is hier inderdaad erg sterk maar dat betekent nog niet dat dit een wereldwijde opinie is. Zelfs hier zijn de meningen best verdeeld, denk maar eens aan Phrea hoewel we daar jammer genoeg de laatste tijd niet veel argumenten meer van vernemen, hoogstens een grimmig gebrom... Uit praktisch oogpunt vind ik tabellen een hopeloos middel om mee te stylen en ben daar mede door de inzichten van mensen alhier dus vanafgestapt. Maar de meesten weten gewoon niet beter, ik tot voor kort dus ook niet. Voor wat betreft W3C; ik onderschrijf twee van hun uitgangspunten met heel mijn hart! verder vind ik het ook best een stel mierennæukers. (alleen bijten die twee meningen elkaar nogal) [quote:2007342c46="D'acide"]Maar hoe kan het toch in godsnaam zo zijn dat er in nederland zoveel webdesign bedrijven zijn die nog steeds met frames en tabellen werken. En dat ze ook nog voor een gemiddelde tabellen site toch nog zo'n 1500 euro durven te vragen[/quote:2007342c46] Tja waarom maken sommige softwarebedrijven programma's van een imens formaat en logheid terwijl het veel efficienter en soepeler kan? "if it sels, who cares?" bovendien moet de hardware handel zijn steeds nieuwere en snellere producten ook met enige legitimatie kunnen slijten. [quote:2007342c46="D'acide"]Op deze manier komt er toch nooit een deugdelijke standaard voor webdesign. Aangezien de basis (school/cursus) teruggrijpt naar tabellen en frames.[/quote:2007342c46] School loopt altijd achter op de werkelijkheid en dat is inderdaad een schandaal! Ik worstel hier dagelijks mee en verzet me hier al jaren tegen maar een school is een nog logger aparaat dan sommige softwareproducten. Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van jouw docenten... Als ik bij ons om me heen kijk dan zie ik nog net geen rolators. Wat pas echt schandalig zou zijn is als je als student niet de kans krijgt om vernieuwend te zijn, nieuwe inzichten te ontwikkelen. Iets waar ik me dus ook al jaren met succes voor inzet, gewoon door vierkant shyte te hebben aan de gevestigde ideeen. Ik heb hier een hoop gezeik mee maar mijn studenten zijn me dankbaar en daarvoor ben ik er ook! [quote:2007342c46="D'acide"]@terminator : ...[/quote:2007342c46] [een opinie] Volgens mij is termin8tor iemand die nooit genoegen heeft genomen met hetgeen hij [b:2007342c46]moest[/b:2007342c46] leren maar altijd op zoek is naar wat je allemaal [b:2007342c46]kunt[/b:2007342c46] leren[/opinie] Misschien een houding die jouw in die opleiding ook verder kan brengen dan het standaard diploma (maar volgens mij ben je daar al mee bezig :D )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...