Ga naar inhoud

Programma's lijken verwijderd door virus?


natasja65

Aanbevolen berichten

Gisteren ging ik op zoek naar een programma om video's van formaat om te zetten. Waarschijnlijk is er toen een of ander virus op mijn laptop terecht gekomen. Alle programma's lijken verwijderd (staan bijvoorbeeld niet meer op de taakbalk, als ik via Start naar mapjes ga, dan zijn alle mapjes leeg), maar ik kan de programma's nog wel gebruiken. Het lijkt wel of alle snelkoppelingen weg/verplaatst zijn. Wat heb ik geprobeerd? - Systeemherstel: kan niet uitgevoerd worden, omdat de herstelpunten niet gevonden kunnen worden. Mijn vermoeden is dat die ook verplaatst zijn en daarom niet gevonden kunnen worden. - AVG Internet Security heeft geen bedreigingen gevonden. - Spyhunter geinstalleerd: heeft ruim 500 bedreigingen gevonden, deze heb ik allemaal verwijderd. Vervolgens laptop opnieuw opgestart, maar helaas zijn de programma's nog niet terug. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik kan doen? Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Hoewel je een verborgen bestand doorgaans niet kunt zien, is het in alle andere opzichten een gewoon bestand. Maar zijn ze niet meer zichtbaar in Windows verkenner. Dat zijn meestal bestanden waarmee het systeem wordt bestuurd, en wordt meestal gedaan om te voorkomen dat er door (de gebruiker) ongewenste veranderingen worden uitgevoerd. Mogelijk zijn de mappen omgezet in verborgen bestanden. . Op de volgende manier maakt je verborgen bestanden en mappen zichtbaar. Open Mapopties,...... door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Vormgeving en persoonlijke instellingen en Mapopties. . Klik op het tabblad Weergave. Klik onder Geavanceerde instellingen op Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven en klik vervolgens op OK.
Link naar reactie
Oké met deze instructie kan je het startmenu en de taakbalk herstellen. . Je kan Eigenschappen van Taakbalk en menu Start als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen en klik vervolgens op Taakbalk en menu Start. Klik op de tab Menu Start en klik op Aanpassen. Klik in het dialoogvenster Menu Start aanpassen op Standaardinstellingen gebruiken en klik vervolgens op OK. . Mocht je het startmenu en taakbalk verder willen aanpassen aan persoonlijke voorkeuren heb je hier de link van Microsoft http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/customize-the-start-menu Er staat wel Windows Vista,maar de instructies is ook van toepassing op andere Windows versies.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...