Ga naar inhoud

Bestandenlijst mét foto's


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, omdat ik een smoelenboek moet maken van zo'n 1000 personen vroeg ik me af of hier een makkelijke manier voor is. Ik heb: Een map met bestanden. De bestanden zelf zijn de foto's en de bestandsnaam is de naam van de persoon. (Een excel bestand met allerlei informatie zoals voornaam, achternaam, adres, e-mail adres. Maar deze is hier verder niet voor nodig.) Nu wil ik graag in Excel een lijst maken van alle foto's met daarachter de naam. Wel ben ik bekend met de hyperlink, maar om dit voor 1000 foto's te doen is nogal veel werk dus ik vroeg me af of dat sneller kan. Ook ken ik filelister, maar hierbij zijn de foto's zelf niet te zien. Kan iemand me vertellen op welke manier ik dit snel voor elkaar kan krijgen? Dank u.
Link naar reactie
dit komt uit 2005 van mijn familie, misschien heb je daar wat aan: open excel maak een opmerking ( invoegen > opmerking) dubbelklik op de buitenste gearceerde rand (dit is namelijk de grote truc!) zodat je een venster met tabbladen ziet kies tabblad "kleuren en lijnen" kies bij opvulling voor kleur en vrvolgens "opvuleffecten"(even zoeken of klikken dus) ga naar tabblad "afbeelding"(vroeger heette dat "figuur") en kies een afbeelfing/foto die je wilt invoegen en bevestig met ok. Als je dan op een cel in excel gaat staan komt de bijbehorende foto er naast te staan. Wel eventjes alle 1000 handmatig invoeren...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...