Ga naar inhoud

Open Office Writer: input box?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vroeger, toen Facebook nog zwart-wit was, heb ik ooit een training MS Word 97 gehad. En ik herinner me dat ik daar geleerd heb om een soort van input box te maken: Als je het document opende verscheen er eerst een soort van prompt waar je een waarde in moest vullen, (b.v. een naam) en die waarde werd dan op verschillende plekken in het document ingevoegd. Nu is dat al heel lang geleden en ik gebruik tegenwoordig OO Writer, maar ik kan me niet voorstellen dat dit daar niet mee mogelijk is. Bijkomend probleem is dat ik niet meer exact weet hoe die functie heette en zonder zoekterm is het lastig Googlen. De helpfunctie van OO brengt me niet verder, en met Google kom ik niet veel verder dan een losse macro. Maar ik herinner me toch echt dat dat destijds niet met een macro ging, het was gewoon een standaard te selecteren optie in het menu. Is er dus iemand die weet hoe dat moet, of in ieder geval weet hoe die functie heet zodat ik iets gerichter kan zoeken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...