Ga naar inhoud

drivers HP psc 2110 in Win 7 ultimate 64 bit


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo. ik heb een hp psc 2110 all in one printer. maar krijg deze niet meer volledig werkende op mijn windows 7 computer. Hij drukt documenten met de docx-extensie niet goed af, scannen lukt wel met Adobe. Kan niet meer zien wanneer de cartridges aan vervanging toe zijn. Nu vind de hardware de printer, maar geen driver hiervoor. en op hp zelf zeggen ze dat windows 7 hem zelf installeert. ja de printer is gevonden, maar nee heb geen stuurprogramma welke driver moet ik nu hebben???? ik heb windows 7 ultimate 64 bit. Bij voorbaat dank voor juliie hulp! Marfi
Link naar reactie
HP is gewoon slecht in het ondersteunen van oudere printers. Als je op de link van broodhaa klikt zie je staan: "Het product installeren met de USB-kabel en met behulp van de driver van Windows Update of de driver die zich in het Windows 7 besturingssysteem bevindt 2009-10-09 versie N/A" Er is dus geen driver van HP Klik je op die tekst dan kom je op een pagina die juichend begint met: "De drivers voor uw HP product zijn al in het nieuwe Windows 7 besturingssysteem ingebouwd! U hoeft geen drivers te downloaden om uw product te kunnen gebruiken" Als je echter daaronder kijkt bij "De functionaliteit van de Windows 7-driver" zul je zien dat die maar beperkt is. Niet alle knoppen werken meer, je kunt de inktniveaus niet meer controleren enz. Kijk je dan ook nog bij "Procedures voor een tijdelijke oplossing" dan leer je dat de basisdriver inderdaad zeer beperkt is. Cartridges of printkoppen reinigen en cartridges uitlijnen is niet meer mogelijk. Faxen vanaf de computer ook niet, enz. Kortom, je kunt je psc 2110 onder W7 maar beperkt gebruiken. Het is niet anders.
Link naar reactie
Het gaat volgens tweakers' [url=http://tweakers.net/nieuws/23965/hp-psc-2110-all-in-one-review.html]HP PSC 2110 All-In-One review[/url] zo te zien om een All-In-One printer uit 2002. Geen enkele fabrikant zal voor zulke oude hardware nog drivers en software schrijven. Gebruikelijk is het zodra er van hardware een model uit de handel genomen wordt, er geen drivers en software voor geschreven gaat worden. Grote fabrikanten schrijven dan alleen nog generieke drivers om op te sturen naar Microsoft, zodat toch nog de basis functies van de hardware zullen werken. Ikzelf kon mijn eveneens PSC 750xi uit 2002 ook alleen met de Win7 drivers via Windows update werkend krijgen. @TS Had je overigens op de site van HP deze info al gecheckt [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01829640&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&os=4063&product=79488&sw_lang=#N682]Het product installeren met de USB-kabel en met behulp van de driver van Windows Update of de driver die zich in het Windows 7 besturingssysteem bevindt.[/url] Overigens wordt je HP PSC 2110 All-In-One nog wel gewoon ondersteund door Linux http://www.openprinting.org/printer/HP/HP-PSC_2210 via open source drivers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik had het probleem met een photosmart printer. Die wilde wel afdrukken onder windows 7, maar CD's printen, ho maar. Oplossing voor mij was de XP virtual PC installeren die MS levert voor Windows 7 Ultimate. Dan een XP sessie starten en de functies wel gebruiken. Ja, idd niet de kortste klap, maar de andere optie was een nieuwe printer kopen.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...