Ga naar inhoud

Advies over office versie waarin synchronisteren van outlook goed werkt? Geen upgrades meer voor office 2010/2013?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, Ivm aflopen van ondersteuning windows xp heb ik een laptop gekocht met windows 7, helaas zonder office pakket. Ik gebruik outlook intensief en vanaf meerdere apparaten. WIl nu graag een officepakket aanschaffen waarmee ik outlook makkelijk kan synchroniseren. synchroniseren via usb vind ik niet zo erg, als het maar makkelijk gaat. Verder werk ik graag met foto's/ formats om visitekaartjes/ kalenders etc te maken. En heb ik niet zo heel veel te besteden. Twijfel tussen office 2010 professional plus/ office 2013 professional plus. Ik zie in deze advertentie dat er onderscheid gemaakt wrodt tussen een licentie voor 1 en voor 2 pc's. http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/software-overige/m805712216-microsoft-office-2010-professional-plus.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Mijn vragen: - Welk pakket is een goede keuze om m'n outlook bestanden, contactpersonen etc makkelijk te synchroniseren? hoe doe ik dat zonder dat het al te in gewikkeld is? - als ik een office licentie voor 2 pc's koop, kunnen de licenties op de 2 apparaten dan de outlook bestanden/contactpersonen zonder verder gedoe met elkaar synchroniseren ? - ik las in een artikel op deze website dat Microsoft geen upgrades meer uitgeeft voor office 2010. Geldt dit ook voor 2013? Betekent dit dat wanneer ik office 2010/2013 koop, ik verplicht ben om over een paar jaar weer een nieuw pakket te kopen ipv het pakket tegen gereduceerd tarief te upgraden? Nogal wat vragen. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn. Tof als u deze zou kunnen beantwoorden. Met vriendelijke groet
Link naar reactie
Het zijn een aantal verschillende vragen. Allereerst dit: Microsoft, en eigenlijk ieder ander software-bedrijf moet zijn medewerkers betalen -- iedere maand weer. Daardoor komt steeds een nieuwe versie van Office of een besturingssysteem als Windows uit. Office 2010 is daarom in de ogen van MS verouderd, hun huidig product is Office 2013/365. Kopen van de 2010 versie is dus restvoorraad. Door het versiemodel zal Office 2010 zowel als 2013/365 verouderd raken. 2010 alleen eerder dan 2013/365. Iedere nieuwe versie bepaalt MS de prijzen; hoe gereduceerd een "upgrade" t.z.t. zal zijn is niet te voorspellen. Alle versies van het huidige Office worden netjes vergeleken op deze pagina: http://office.microsoft.com/nl-nl/microsoft-office-2013-suites-en-microsoft-office-365-abonnementen-kopen-FX102886268.aspx?WT.mc_id=mscom_nl-nl_bnr_O365-Personal-Prog De 365 Home versie kan dus op VIJF PC's worden gezet! De "kale" 2013 op maar 1. Office 2013/365 Home lijkt daarom stuk voordeliger dan Office 2013 (of Outlook 2013) alleen kopen als je meerdere PC's hebt waarop het geïnstalleerd moet worden. Ook is het betaalbaarder als jouw portemonnee klein is. Alleen over de jaren heen loop je het risico dat je *per saldo* meer betaald hebt. De Outlook-synchronisatie hangt sterk af van de manier van installeren. Op een installatie van 3 PC's (*) met Outlook 365 Home synchroniseerde Outlook prachtig tussen 2, maar installatie op nummer 3 had kuren. Het kan dus voorkomen dat je van tijd tot tijd de MS Help desk moet benaderen... Maar misschien gaat alles gelijk vlekkeloos. (*) Te voren gedefineerd als Homegroup (thuisgroep) met folders ge'shared. NASCHRIFT Specifiek voor het synchroniseren van Outlook geldt dat je natuurlijk de PC met de .pst bestanden aan moet hebben via jouw LAN wil het werken vanaf andere PC's goed gaan. Anders zit je inderdaad aan het steeds meenemen van .pst bestanden. Wat je kunt overwegen is gewoonweg Outlook.com te gebruiken. Zeker als elke PC van jou altijd met het internet is verbonden. Dit is gewoon 'gratis' te gebruiken via een browser, je kunt het in elk geval eens een kans geven. Ik meen dat je ook van niet-MS mailadressen de mail kunt beheren. Wellicht heb je dan het hele Office-pakket niet nodig -- in jouw vraag komt geen enkele behoefte aan Word of... verder naar voren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...