Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt....


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je nu een werkende BartPE cd,waar je wel mee kunt opstarten? Zoja,dan kun je via Programs het programma A43 opstarten. Dit is een soort verkenner,waarmee je de C: schijf\partitie kunt bekijken. Als het bestand boot.ini daar niet zichtbaar is,moet je wellicht de "verborgen" bestanden zichtbaar maken. Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan. Greetz
Link naar reactie
[quote:cc1d0229dd="wanderer"]Heb je nu een werkende BartPE cd,waar je wel mee kunt opstarten? Zoja,dan kun je via Programs het programma A43 opstarten. Dit is een soort verkenner,waarmee je de C: schijf\partitie kunt bekijken. Als het bestand boot.ini daar niet zichtbaar is,moet je wellicht de "verborgen" bestanden zichtbaar maken. Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan. Greetz[/quote:cc1d0229dd] ja het is een apparte omgeving met weinig mogelijkheden... als ik op start druk dan zie ik alleen: programs(programma's van die PEbuilder) system: network, storage, display, mouse enz. command prompt (cmd) run.. About:... shut down... ook via cmd kan ik niet bij de c: schijf komen.. dan zegt hij: the system cannot fin the drive specified.. want zie ook nergens deze computer of iets... :P of moet ik nog iets meer doen .. zodat ik de dingen wel kan zien of bij me verkenner kom???? miss komt het ook door die hall.dll ofzo.. waar ik me schijf nog niet te zien krijg?? is er niet een mogelijkheid of wordt het toch opnieuw installeren :-?
Link naar reactie
had je dat stukje daarboven al gelezen wat ik net had gepost.. dat ik die cd op een andere pc had getest en dan wel de c: schijf kan zien en benaderen... er zijn denk weinig opties meer??? wil ik hem nu net opnieuw installeren... geeft hij ook een fout.. setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden... blablablablabllablababl u dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren... is me harddisk niet stuk???
Link naar reactie
Ok,de cd werkt wel op een andere PC dus daar ligt het niet aan. Ik zie dat je wel de "cmd" kunt gebruiken.Er staat een HAL.DLL op de cd,probeer die via cmd naar de schijf te kopiëren. copy X:\I386\SYSTEM32\HAL.DLL C:\windows\system32 Waar X staat voor de CDromdrive en ik ga ervanuit de op de laptop XP gewoon op de C: schijf staat. Zit er ook een diskettedrive in die laptop?
Link naar reactie
nee hij mag wel opnieuw geinstalleerd worden.. maja ik wilde gewoon het op een andere manier oplossen... je leert er nog van en dat opnieuw installeren duurt tegenwoordig ook lang, vooral met de updates... alleen wat ik net al zei, is dat ik hem opnieuw wilde installeren.. alleen deedt hij het niet, al had ik een floppydrive dan kon ik via een opstartdisktte , fdisk zo alles verwijderen en dan zou hij het vast wel doen.. maar nu geeft hij ook een foutmelding.. heb je een opstart cd eigenlijk??? of heb je nog een andere tip waardoor ik hem opnieuw kan installeren...?
Link naar reactie
[quote:ab80589feb]nee hij mag wel opnieuw geinstalleerd worden.. maja ik wilde gewoon het op een andere manier oplossen... je leert er nog van[/quote:ab80589feb] Vind ik ook,altijd leuk iets toch aan de gang te krijgen. [quote:ab80589feb]al had ik een floppydrive dan kon ik via een opstartdisktte , fdisk zo alles verwijderen en dan zou hij het vast wel doen.. [/quote:ab80589feb] Haal GParted (freeware) partitiemanager eens op,dan kun je de schijf opnieuw indelen\formatteren. Voer 1 opdracht tegelijk uit,dat werkt het beste,via Edit > Apply All Operations. In tegenstelling tot formatteren met de XP cd,moet je hier ook even de C: partitie via Bootflags op actief zetten. De download start met enige vertraging,dus een paar momenten geduld. http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-5.iso?modtime=1174861488&big_mirror=0 Na 2x enteren zie je GParted opstarten.
Link naar reactie
Voer 1 opdracht tegelijk uit,dat werkt het beste,via Edit > Apply All Operations. In tegenstelling tot formatteren met de XP cd,moet je hier ook even de C: partitie via Bootflags op actief zetten. ik had al me c: gedelete en partitie opnieuw aangemaakt.. en daarna weer windows cd erin gezet en geprobeerd hem te installeren.. maar nog geeft hij die fout... wat je zei.. bootflags op actief zetten.. daar krijg ik weer een grote vraagteken van :P zag het niet ergens staan..
Link naar reactie
[quote:5e7a1e1161]wat je zei.. bootflags op actief zetten.. daar krijg ik weer een grote vraagteken van zag het niet ergens staan..[/quote:5e7a1e1161] Had je beter eerst even kunnen vragen,nu moet je het nog een keer doen. Dus weer partite verwijderen en opnieuw aanmaken. Dan,uit m'n hoofd,rechts op het bureaublad,of de partitie klikken en dan ergens die "Bootflag" vinden om de partite op actief te zetten. Misschien via options,als je dat soms ziet.
Link naar reactie
nog kan ik windows niet installeren.. bij die Gparted kan ik aantal opties ook doen gebruiken.. geeft die een melding ofzo.. dat formateren hier is ook gewoon delete en binnen 1klik geformateerd en dan kan je nieuwe partitie aanmaken.. ken je niet nog een prorgamma dat je via een cd moet opstarten en dat hij wel gewoon formateert.. zoiets als je normaal in dos format c: invoert.. dat hij er gewoon lang over doet.... beetje vaag allemaal maar je begrijpt me vast wel :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...