Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop waar NTLDR ontbreekt.. ( windows xp ) deze optie werkt niet... [b:c80e4f2e51]eerst opstarten met de windows xp cd en dan recovery console kiezen. typ net zo lang "cd .." (hierna enter) totdat er "C:\>" staat tik hierna in: "x:" (en dan enter) waarbij x de driveletter van je cdrom drive is dan tik je: "cd i386" (weer enter), er zou dan "x:\i386>" oid moeten staan hierna tik je dit in: "copy ntldr c:" (enter) en dan: "copy ntdetect.com c:" (enter) reboot je computer nu.[/b:c80e4f2e51] als ik dan Recovery console kiest.. dan geeft hij een fout melding.. en kan ik alleen de pc weer opnieuw opstarten.. Bij een andere pc heb ik ook dat het NTLDR ontbreekt.. en daar heb ik aantal bestandjes op een floppy gezet waardoor hij wel opstart.. Alleen die laptop heeft geen floppydrive en diezelfde aantal bestandjes had ik dus op een cdtje gezet, maar die pakt hij niet.. wie kan mij helpen?? Alvast bedankt :D
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat je zou kunnen doen is dus een externe floppy aanschaffen... Het NTLDR bestand is een [b:9bdb06748f]verborgen[/b:9bdb06748f], [b:9bdb06748f]Archief[/b:9bdb06748f], [b:9bdb06748f]Read only [/b:9bdb06748f]en een [b:9bdb06748f]systeem[/b:9bdb06748f] bestand. die kun je ook niet zomaar copieren. want daarmee verander je dus ook het attribuut. En als NTLDR niet meer verborgen is, werkt het niet. Ik heb het eens gehad, maar heb toen de schijf in een andere pc gehangen en het bestand van de C schijf gehaald op de werkende pc. En in zijn volledigheid overgezet. Tevens duid het een beginnend defect aan van je HD. althans, dat kan. ligt er aan hoe vaak het gebeurd. Dus of je moet die schijf uit de laptop halen en hem aansluiten op een andere pc (mits dat mogelijk is) of een externe floppy drive. Of nieuw systeem zetten :wink:
Link naar reactie
@eduard33 Sorry,maar hier moet ik je op een aantal punten toch echt tegenspreken. [quote:2558640e54]Wat je zou kunnen doen is dus een externe floppy aanschaffen...[/quote:2558640e54] Dit is voor deze exercitie volkomen overbodig naar mijn idee. [quote:2558640e54]Het NTLDR bestand is een verborgen, Archief, Read only en een systeem bestand. die kun je ook niet zomaar copieren.[/quote:2558640e54] Met dit commando gaat dat uitstekend vanuit de herstelconsole :wink: copy x:\i386\ntldr c:\ntldr Waar x staat voor de CDRom letter. [quote:2558640e54]En als NTLDR niet meer verborgen is, werkt het niet.[/quote:2558640e54] Op mijn PC zijn de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt,en de PC start gewoon op. [quote:2558640e54]Tevens duid het een beginnend defect aan van je HD. althans, dat kan. ligt er aan hoe vaak het gebeurd. Dus of je moet die schijf uit de laptop halen en hem aansluiten op een andere pc (mits dat mogelijk is) of een externe floppy drive. Of nieuw systeem zetten[/quote:2558640e54] Dat de schijf een defect zou hebben i.v.m deze foutmelding,hoor ik nu voor het eerst,maar uiteraard zegt dat ook niet alles :) De schijf in een andere PC zetten is (hopelijk) niet nodig,de fixntldr-iso bevat de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en een BOOT.INI en waarschijnlijk kan dondenno123 hier de PC mee opstarten,uitzonderingen daargelaten. Greetz
Link naar reactie
Het kan dat er andere ervaringen mee zijn natuurlijk. Wat ik beschreef is mijn ervaring met het plotseling weg zijn van het NTLDR. Het gebeurde regelmatig, En later bleek mijn HD dus kapot te zijn. Dat je op een andere manier het NTLDR kan copieren wist ik inderdaad niet, Is mij nooit gelukt namelijk. Althans, Niet gelukt dat het dan ook werkte. Met de schijf in een andere pc hangen bedoel ik: Het als 2de schijf in een andere pc te hangen, Niet als opstart schijf.
Link naar reactie
Ik krijg beeld waarbij ik uit een keuze moet maken van 10 opties.. [b:f01c92e186]1ste try this seleccione esto primero 2nd try this essayez cesi en deuzieme 3rd try this wahlen sie diesen third 4th try this selezioni questo fourth 5th try this selecione este fifth 6th try this seleccione este sexto 7th try this essayez ceci en septieme 8th try this wahlen sie dieses achte 9th try this selezioni questo nono 10th try this selecione este decimo[/b:f01c92e186] Daarbij kan ik ook F8 doen en ook verschillende optie kiezen zoals windows normaal starten, in safe mode/with networking/command prompt enz. maar na een keuze gemaakt te hebben moet ik alsnog een keuze maken uit die 10 opties... Hij blijft de volgende fouten geven: [b:f01c92e186]Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information. Windows could not start because the following file is missing or currupt: (windows root>\system32\hal.dll. Please re-instal a copy of the above file.[/b:f01c92e186] En nu :cry: :-? ?? Miss is toch mijn harddisk beschadigd??? Want die cd werkt wel bij me pc waar ook de ntldr ontbreekt.. maar nu ik in de pc ben... wat moet ik dan doen zodat ik geen floppy of cd meer hoef te gebruiken tijdens het opstarten??? Want bij die pc is recovery me wel gelukt en heb ik ook copy ntldr c:" enzo gedaan.. maar alsnog start hij niet zonder floppy of cd op.... Alvast bedankt :D
Link naar reactie
De eerste 8 mogelijkheden,zijn bedoeld voor een XP die geïnstalleerd kan zijn op een partitie van 2 schijven met ieder 4 partities. Schijven (rdisk) beginnen te tellen met 0 (nul) en de partities met 1 (een). [Boot Loader] timeout=30 Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows="3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="5TH TRY THIS selecione este fifth" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\Windows="6TH TRY THIS seleccione este sexto" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\Windows="7TH TRY THIS essayez ceci en septieme" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\Windows="8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte" /fastdetect C:\="9TH TRY THIS selezioni questo nono" D:\="10TH TRY THIS selecione este decimo" Dus als volgt 1e mogelijkheid =1e schijf 1e partitie 2e mogelijkheid =2e schijf 1e partitie 3e mogelijkheid =1e schijf 2e partitie 4e mogelijkheid =2e schij 2e partitie enz.... Probeer gewoon alle 8 mogelijkheden om de PC op te starten. 9e mogelijkheid is om Win98 op te starten 10e weet ik niet. De HAL.DLL melding kun je ook krijgen als de boot.ini niet gevonden wordt. [quote:cf9c93cb7d]Miss is toch mijn harddisk beschadigd??? [/quote:cf9c93cb7d] Alles is mogelijk,maar vooralsnog geen reden tot paniek. Greetz
Link naar reactie
[quote:21afddc2b8]En bij die andere pc, waar ik wel inkom, hoe los ik dat probleem op dat die voortaan normaal opstart?? [/quote:21afddc2b8] Plaats de boot.ini van die PC even hier.Om de boot.ini in C:\ te kunnen zien,moet je wel zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn. Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan. Voor de laptop,kopiëer de HAL.DLL eens naar de system32 map,met dit commando in de herstelconsole. EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32 Waar X voor de CDRomdrive staat. Denk om de spatie tussen EXPAND X:\I386\HAL.DL_ en C:\WINDOWS\SYSTEM32 De XP cd die je hebt,is dat er een met SP1 of hoger?
Link naar reactie
xp cd is sp1.. Omdat ik geen floppydrive hebt op die laptop, moet ik eerst een opstart cd zoeken/maken, want via recovery console werkt het niet.. geeft die ook die foutmelding..( mocht je weten waar ik die kan downloaden, mag je hem graag doorsturen..) en [b:b35a6ffced]Plaats de boot.ini van die PC even hier.Om de boot.ini in C:\ te kunnen zien,moet je wel zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn. Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan. [/b:b35a6ffced] heb ik gedaan... maar hoe vind ik die boot.ini en hoe plaats ik hem hier..
Link naar reactie
[quote:1b62fe0b36]als ik dan Recovery console kiest.. dan geeft hij een fout melding.. en kan ik alleen de pc weer opnieuw opstarten.. [/quote:1b62fe0b36] Ok,was bovenstaande even vergeten. De herstelconsole krijg je niet opgestart maar de fixntldr-iso cd wel. Dit laatste geeft aanleiding om met de XP cd een z.g.n. BartPE Live cd te maken. Hier een handleiding daartoe. http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15 Met deze cd kom je in een Windows omgeving,die draait van de cd. Met de filemanager A43,kun je dan door de schijf\ven bladeren.Misschien kunnen we dan de boot.ini van de laptop bekijken en toch de HAL.DLL vernieuwen. Plaats de HAL.DLL in de root van de CD [u:1b62fe0b36]voordat[/u:1b62fe0b36] je met de PEBuilder (vindt je in de handleiding terug)de iso-file gaat maken,zodat je die later middels A43 filemanager naar de hardeschijf kunt kopiëren. Dit is een experimentje,dus je vindt het niet in de handleiding terug. Gebruik het expand commando,om de HAL.DLL van de XP cd te halen. [quote:1b62fe0b36]heb ik gedaan... maar hoe vind ik die boot.ini en hoe plaats ik hem hier..[/quote:1b62fe0b36] Die vindt je in de root van de C: schijf,oftewel daar waar de Windows map ook staat,daar kopiëren en hier plakken.
Link naar reactie
Ben ik weer :cry: Heb zo,n BARTPE cd gemaakt.. maar dan krijg ik een foutmelding: Kan het bestand \i386\system32\ntoskrln.exe niet in het geheugen laden. De foutcode is: 14 Setup kan niet doorgaan. Druk op een toets om het installatie programma af te sluiten. Herken je deze fout??? Ik had alles beetje via deze site gedaan: http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17 miss kan je zien wat ik fout gedaan heb.. ik heb zeg maar bij het programma PEBUILDER bij bron: Map van Windowxp cd ingevoerd, bij extra: sp2 uitgepakt en bij doelmap: BartPE ( standaard volgens mij ) En dan bij medium uitvoer: Iso-image en dan bouwen.. en daarna op cd gebrand Alvast bedankt weer :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...