Ga naar inhoud

tijd synchronisatie: gratis progje?


anoniem

Aanbevolen berichten

Klok dagelijks synchroniseren: Dit is te wijzigen in de registry bij: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient Hier de sleutel SpecialPollInterval wijzigen van 604800 (is 1 week) in 86400 (dit zijn seconden, is dus 1 dag). Hierna 1 keer de tijd synchroniseren, en daarna zie je dat hij het de volgende dag weer doet.
Link naar reactie
[quote:464c1e0843="Maarten81"]Windows heeft zelf ingebouwde tijdsynchronisatie![/quote:464c1e0843] Weet iemand misschien hoe je ervoor kan zorgen dat ZoneAlarm toestaat dat de tijd wordt gesynchroniseerd? Bij mij doet die synchronisatie het namelijk niet, behalve wanneer ZA uit staat. Als ik in windows help kijk, dan staat er dat ik NTP (Network Time Protocol) moet toestaan in mn firewall, maar dat kan ik niet vinden in ZA... iemand??
Link naar reactie
[quote:bc46630ae1="Capone"][quote:bc46630ae1="Maarten81"]Windows heeft zelf ingebouwde tijdsynchronisatie![/quote:bc46630ae1] Weet iemand misschien hoe je ervoor kan zorgen dat ZoneAlarm toestaat dat de tijd wordt gesynchroniseerd? [/quote:bc46630ae1] Ik heb ook ZA, maar geen problemen. Misschien kan je proberen om ZA niet in te stellen op "stille" bescherming, maar laten vragen voor elk programma dat toegang moet hebben. [edit] [quote:bc46630ae1]NTP is an open-standard time synchronization protocol designed for precision synchronization and maintenance of time/date on computers and other devices attached to TCP/IP networks. NTP itself is transported with the UDP/IP (User Datagram Protocol), and is usually served on port 123. NTP time/date is UTC-referenced, as the protocol has no provisions for representing time zones or daylight savings (summer) time. A wealth of useful NTP information can be found at http://www.ntp.org[/quote:bc46630ae1] Dus zou je poort 123 open moeten zetten. [/edit]
Link naar reactie
[quote:c743d28277="Passer"]Klok dagelijks synchroniseren: Dit is te wijzigen in de registry bij: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient Hier de sleutel SpecialPollInterval wijzigen van 604800 (is 1 week) in 86400 (dit zijn seconden, is dus 1 dag). Hierna 1 keer de tijd synchroniseren, en daarna zie je dat hij het de volgende dag weer doet.[/quote:c743d28277] Met de volgende aanpassing kan je alle kanten op :wink: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_inet_time.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...