Ga naar inhoud

bepaalde cel binnen excel op meerdere werkbladen verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou graag het volgende voor elkaar willen krijgen binnen excel: - in werkblad 1 een bepaalde cel selecteren; bijvoorbeeld D10 - de inhoud van deze cel verwijderen - daarna naar werkblad 2 gaan - daar dient ook de inhoud in cel D10 verwijdert te worden - daarna naar werkblad 3, enz..... De gekozen cel (in dit geval D10) is geen vaste waarde; ligt aan de keuze van de gebruiker. Ik ben al een beetje bezig geweest met Visual Basic in excel. En ik ben er al achter dat ik waarschijnlijk iets met ActiveCell zal moeten gaan doen. Maar op het moment loop ik een beetje vast. Wie wil mij verder helpen? Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie
Moet dat perse met een macro ?.... Het kan nl. ook gewoon zonder macro. Selecteer de cel of cellen die je wilt verwijderen. Houd vervolgens de Ctrl-toets ingedrukt en klik onderin op de werkblad tab (blad1, blad2 etc) waarin je ook de betreffende cel wilt verwijderen. Vervolgens druk je op de Delete-toets. Met behulp van de macro-recorder 'opgenomen': [code:1:d04fdfb40c] Range("A2").Select Sheets(Array("Blad1", "Blad2", "Blad3")).Select Sheets("Blad1").Activate Selection.ClearContents [/code:1:d04fdfb40c] Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...