Ga naar inhoud

nero brander software 5.5


anoniem

Aanbevolen berichten

XP meldt bij iedere opstart: nieuwe hardware ontdekt. Als ik dan kijk in apparaatbeheer dan staat er GEEN uitroepteken bij en als ik de stuurprogramma's bezie dan staat er dat het apparaat correct werkt. Waarom komt de melding "nieuwe hardw....." constant terug en waarom kan ik in NERO in de wizard de DVD keuze NIET selecteren?
Link naar reactie
t.a.v Marc: Inderdaad de 5.5 enz van Nero geïnstalleerd en nu kan ik WEL de DVD keuze aanklikken. Maar................Als ik wil branden naar de blanco dvd-rw dan meldt Nero: onjuiste functie en kan er niet naar de dvd gebrand worden. t.a.v. Ben: ja na de installatie van de writer kwam de melding "nieuwe hardware" en die blijft maar komen. Ik kreeg ook geen software bij mijn OEM versie van de brander en op de site van pioneer staat er geen. Wat nu: waar haal ik een goede driver vandaan voor de DVR-106D?
Link naar reactie
Ga nog eens na of de DVD correct is aangesloten. Let op jumpers, etc. Bij mijn weten hoef je geen aparte drivers te hebben. Die heeft XP al namelijk. Heb je wel een 80-pins kabel? Is die IDE-kabel fijngeribbeld? Probeer 'em anders op een ander IDE-controller aan te sluiten. Check ook de BIOS: staat alles op automatisch?
Link naar reactie
Check de aansluitingen en zeker de master/slave instellingen, zoals Ben reeds aangeeft. Kijk of de ingebouwde brandfunctie van XP uitgeschakeld is. Start - uitvoeren - services.msc. Zet de COM-service voor IMAPI cd-branders op uitgeschakeld. Probeer opnieuw. Als dit alles in orde is en je probleem is niet opgelost, verwijder je Nero via configuratiescherm/software. Verwijder ook de installatiemap via de verkenner. Ga naar apparaatbeheer en verwijder je DVD-schrijver. Reboot en installeer Nero (die laatste update 5.5.10.54) opnieuw.
Link naar reactie
Heren Marc en Ben, Ik ben eruit en wel met jullie hulp. Bedankt. Wat was nu het geval? Als je een brander installeert op een PC waarop al een brandprogramma is geïnstalleerd, moet je dat brand program opnieuw installeren, want pas dan herkend Windows dat er software wordt geïnstalleerd en vraagt daarna niet meer om de hardware installatie. Belangrijk is in deze dat je na die installatie van de brandersoftware je pc opnieuw opstart. Jullie harstikke bedankt voor de hulp. Fijn dat er zulke mensen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...