Ga naar inhoud

sorteerfunctie excel sorteert formules mee?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 6-tal werkbladen binnen excel waarin ik 1000 rijen aan informatie in cellen heb staan. Nou is het zo dat ik de cel-waarden in bepaalde cellen koppel aan een ander werkblad: Een voorbeeld: in werkblad 1 staat in cel c18 een bepaalde formule met uitkomst 25 in werkblad 2 zet ik dan een formule (=werkblad1 c18) welke dan automatisch de uitkomst van werkblad 1 overneemt. Tot zover alles goed. Echter, wanneer ik de rijen op alfabetische volgorde ga sorteren in werkblad 2 blijven de celverwijzingen gewoon staan zodat de verdere berekeningen in werkblad 2 niet meer kloppen. Excel koppelt de formules aan de rijen zodat deze ook meegesorteerd worden. Hoe kan ik dit voorkomen? Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie
Op zich is er wel wat op te verzinnen maar ik vrees dat het vrij omslachtig wordt als je veel formules in je werkblad hebt. Wat je moet doen is elke formule in een "naam" definieren. Dit doe je via [i:c09a36d7ea]Invoegen > Naam > definieren[/i:c09a36d7ea]. In de regel [b:c09a36d7ea]namen in werkblad[/b:c09a36d7ea] tik je een naam die je aan de formule wilt geven. In de regel [b:c09a36d7ea]verwijst naar[/b:c09a36d7ea] tik je de formule, bijv = som(a1:a2) In elke willekeurige cel in je werkblad tik je dan in plaats van de formule zelf, de "naam van de formule". Bijvoorbeeld [b:c09a36d7ea]=formule1[/b:c09a36d7ea]. Het is misschien ietwat gekunstelde manier, maar volgens mij bereik je daarmee wat je wilt. (als ik je tenminste goed hebt begrepen) Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...