Ga naar inhoud

Film te klein


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal DVD films geconverteerd naar het DIVX 5 formaat. Vroeger gebruikte ik PowerDVD 4 om deze af te spelen op mijn computer. Nu gebruik ik versie 5 van powerDVD. Vroeger was de film beeldvullend. Nu echter wordt de film veel kleiner weergegeven, ongeveer in het midden van het beeldscherm. Zowel in PowerDVD als in Windows Media Player. Conclusie is dat PowerDVD 4 het te kleine scherm automatisch beeldvullend maakte. Ik heb de film waarschijnlijk in een te klein beelformaat opgenomen: Vraag: kan ik dit beeldformaat veranderen, zonder kwaliteitsverlies? Ik gebruik Windows XP met een 19 inch beeldscherm. De breedte van de film is nu 480 pixels en de hoogte 576 pixels. Alvast bedankt
Link naar reactie
er zijn vast wel conversie programma's om je beeld grootte op te schroeven, maar je haalt je krijgt hierdor geen betere kwaliteit, alleen een groter bestand. je kan beter gewoon op de knop volledig scherm drukken wanneer je die film afspeelt. op power dvd is dat een soort kruisje met op elk uiteinde een pijltje. dat is veel makkelijker lijkt mij
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...