Ga naar inhoud

TVTOOL voor RADEON


anoniem

Aanbevolen berichten

Hellow ik heb een asus radeon 9600xt met tv-out. Hiervoor heb ik een geforce 4 ti4200, ook met tv-out. Om de tvout in te stellen maakte ik gebruik van TVtool. Alleen deze ondersteund geen ander merk kaarten dan nvidia. Zijn er mensen die een alternatief weten, maar dan een die mijn kaart wel ondersteund..... vond tvtool altijd zo gebruiksvriendelijk en makkelijk, dat ik bijna niet meer zonder kan, dus ik hoop dat iemand een alternatief heeft...... greetz
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoewel ik geen Radeon 9600 heb toch even een reactie. Zelf heb ik een Radeon 8500 en een MX460 VIVO videokaart. Op zich gebruik ik TV-out nauwelijks maar omdat ik op zoek was naar een eenvoudig capture programma, heb ik dit aspect weer eens bekeken. Wat betreft de Radeon 8500 lukt het mij met de Radeon drivers beeld te krijgen op een TV monitor. Het kostte wel moeite om mijn VGA op 75Hz te krijgen en de TV-monitor op 60Hz (of lager). Voor de MX460 is het mij dat nog niet gelukt. Ik probeer nog het een en ander uit. Beeld krijgen op de Video-in daar heb ik voor beide kaarten nu wel een bruikbare oplossing gevonden.
Link naar reactie
Zojuist de nieuwste tvtool (v9.5) geprobeerd. Gelijk beeld ... en werkt nu ook samen met nview. Beetje vreemd dat nvidia dat niet voor elkaar krijgt met de eigen drivers. De detectie van de monitor werkt goed en vervolgens probeert nvidia de kaart met de instellingen van de VGA monitoren aan te sturen (denk ik zo). Tja, dat werkt dus niet. Helaas heb ik 1 groot probleem met de nvidia kaart: het gebruik van de TV-out sluit het gebruik uit van Video-in.
Link naar reactie
ik wil niet lullig doen, maar we hebben t hier over ati radeon kaarten, niet over Nvidia kaarten..... tvtool is alleen voor nvidia kaarten, dus zodra ze een tvtool uitbrengen voor radeon kaarten, mag je dat van mij hier melden.... bedankt voor de info maar ik heb er niks aan..... Delectable, bedankt voor de links, zal ze is bekijken :lol:
Link naar reactie
[quote:c44f1014bc="Dafjedavid"]ik wil niet lullig doen, maar we hebben t hier over ati radeon kaarten, niet over Nvidia kaarten..... [/quote:c44f1014bc] Dat realiseerde ik me wel. Overigens wilde ik alleen maar melden dat ik met de Radeon drivers gewoon alles kan gebruiken zoals ik dat zou verwachten. En Nvidia, tja, dat lijkt toch wat minder bruikbaar dan ik had gedacht, ondanks tvtool. Deze topic heeft wel weer wat handige links opgeleverd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...