Ga naar inhoud

Girotel kan modem niet vinden.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik XP Pro op een P3 met 512 Mb. Een vraag waar de helpdesk van de Postbank ook niet uitkwam. Met Girotel Zakelijk kan ik via mijn analoge modem inbellen etc.: geen problemen. Faxen kan ik ook met dit modem. Tot voor een week werkte alles goed samen, maar nu echter kan ik Girotel Privé niet meer gebruiken en kan ik mijn modem niet meer via het Configscherm benaderen. Ook als ik dit vanuit Girotel probeer krijg ik de foutmelding: "Het telefoon- en modemconfiguratiescherm kan niet worden geopend. Er doet zich mogelijk een probleem voor bij het starten van de telefoonservice." Ik moet op deze plek zijn omdat bij het inbellen met Girotel ik de foutmelding de volgende foutmelding krijg: "Problemen bij aansturen van modem (101-0) Pas uw modeminstellingen aan." Oké ik dit venstertje dan volgt de melding: "Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van het modem. Controleer of uw modem goed is aangesloten en aan staat." Tevens staat inde ontvangstrapportage van Girotel: 04-01-2004 13:15 Verbindingsfout opgetreden Uit het lijstje blijkt dat dit continu gebeurt: de lijst staat vol met deze melding, meerdere malen per minuut. Wat ik wel kan is de modeminstellingen bewerken en testen vanuit "Apparaatbeheer" Hieruit blijkt alles normaal te verlopen. Het enige andere prog dat van het analoge modem gebruik maakt is Winfax. Ik heb dit voor de zekerheid er af gegooid maar dat maakt geen verschil. Wat ik verder heb gedaan: Modemdrivers opnieuw gestalld en Girotel opnieuw gestalld. Helaas zonder resultaat. Wie weet hoe ik met Girotel weer kan inbellen?
Link naar reactie
'k Moet eerlijk zeggen dat ik indertijd niet uit de eigen modem problemen met Girotel kwam - tot ik ontdekte dat NT-systemen met een intern modem niet welkom zijn bij de Postbank. Met een ontzettend oud en langzaam (maar voor Girotel nog altijd flitsend snel) en vooral goedkoop extern modempje was het leed geleden - dat werkte prima. Nooit meer problemen gehad...
Link naar reactie
[quote:86e08cad7f="bavel"]'k Moet eerlijk zeggen dat ik indertijd niet uit de eigen modem problemen met Girotel kwam - tot ik ontdekte dat NT-systemen met een intern modem niet welkom zijn bij de Postbank. Met een ontzettend oud en langzaam (maar voor Girotel nog altijd flitsend snel) en vooral goedkoop extern modempje was het leed geleden - dat werkte prima. Nooit meer problemen gehad...[/quote:86e08cad7f] Ik ben met betrekking tot problemen met de compatibiliteit nog niks tegen gekomen. Tot voor een week gaf het ook geen problemen. Ik houd het er even op dat het modem niet in orde is. Binnenkort kan ik het met een ander modem uitproberen.
Link naar reactie
ik had een tijd geleden met XP (home)ook erg veel moeite girotel te gebruiken.Er is via google een "klachtenbladzijde"te vinden met érg veel ervaringen en nuttige tips voor girotel. Uiteindelijk kwam ik er uit met het programma RVS com lite dan dan tegelijk mét girotel moet meedraaien.Sommige modems (o.a. Sweex) leverden die rvscomlite er bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...