anoniem Geplaatst: 4 januari 2004 Delen Geplaatst: 4 januari 2004 Ik gebruik XP Pro op een P3 met 512 Mb. Een vraag waar de helpdesk van de Postbank ook niet uitkwam. Met Girotel Zakelijk kan ik via mijn analoge modem inbellen etc.: geen problemen. Faxen kan ik ook met dit modem. Tot voor een week werkte alles goed samen, maar nu echter kan ik Girotel Privé niet meer gebruiken en kan ik mijn modem niet meer via het Configscherm benaderen. Ook als ik dit vanuit Girotel probeer krijg ik de foutmelding: "Het telefoon- en modemconfiguratiescherm kan niet worden geopend. Er doet zich mogelijk een probleem voor bij het starten van de telefoonservice." Ik moet op deze plek zijn omdat bij het inbellen met Girotel ik de foutmelding de volgende foutmelding krijg: "Problemen bij aansturen van modem (101-0) Pas uw modeminstellingen aan." Oké ik dit venstertje dan volgt de melding: "Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van het modem. Controleer of uw modem goed is aangesloten en aan staat." Tevens staat inde ontvangstrapportage van Girotel: 04-01-2004 13:15 Verbindingsfout opgetreden Uit het lijstje blijkt dat dit continu gebeurt: de lijst staat vol met deze melding, meerdere malen per minuut. Wat ik wel kan is de modeminstellingen bewerken en testen vanuit "Apparaatbeheer" Hieruit blijkt alles normaal te verlopen. Het enige andere prog dat van het analoge modem gebruik maakt is Winfax. Ik heb dit voor de zekerheid er af gegooid maar dat maakt geen verschil. Wat ik verder heb gedaan: Modemdrivers opnieuw gestalld en Girotel opnieuw gestalld. Helaas zonder resultaat. Wie weet hoe ik met Girotel weer kan inbellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Intern of extern modem? En wat staat er in de modem log? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Het is een intern modem. ETech pci RWM Het modemlog is niet beschikbaar omdat ik de modem instellingen niet kan openen. Noch via het Configuratiescherm, nog via Girotel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 In de systeemmap (C:\Windows bij jou?) kun je eens zoeken naar een bestand wat ModemLog_<modemnaam>.txt heet; als je de precieze naam van het modem niet weet: het bestand begint in ieder geval met 'ModemLog'... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Kijk [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q308022]hier[/url] even rond. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 'k Moet eerlijk zeggen dat ik indertijd niet uit de eigen modem problemen met Girotel kwam - tot ik ontdekte dat NT-systemen met een intern modem niet welkom zijn bij de Postbank. Met een ontzettend oud en langzaam (maar voor Girotel nog altijd flitsend snel) en vooral goedkoop extern modempje was het leed geleden - dat werkte prima. Nooit meer problemen gehad... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:260dc72356="M@rc"]Kijk [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q308022]hier[/url] even rond.[/quote:260dc72356] Van de oplossingen die hier staan heb ik de meeste zonder succes al uitgeprobeert. Andere mogelijkheden zijn niet relevant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:86e08cad7f="bavel"]'k Moet eerlijk zeggen dat ik indertijd niet uit de eigen modem problemen met Girotel kwam - tot ik ontdekte dat NT-systemen met een intern modem niet welkom zijn bij de Postbank. Met een ontzettend oud en langzaam (maar voor Girotel nog altijd flitsend snel) en vooral goedkoop extern modempje was het leed geleden - dat werkte prima. Nooit meer problemen gehad...[/quote:86e08cad7f] Ik ben met betrekking tot problemen met de compatibiliteit nog niks tegen gekomen. Tot voor een week gaf het ook geen problemen. Ik houd het er even op dat het modem niet in orde is. Binnenkort kan ik het met een ander modem uitproberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Ondertussen kan je girotel online gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:6856b64508="Belg"]Ondertussen kan je girotel online gebruiken.[/quote:6856b64508] Idd. Maar ik wil het ook graag met mijn modem kunnen omdat ik daar ook nog een ander progje van Girotel voor gebruik en faxen wil kunnnen versturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:bcaf159d31="Malfidus"]Tot voor een week gaf het ook geen problemen. [/quote:bcaf159d31] Heb je al geprobeerd een herstelpunt terug te zetten van een week geleden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Nee, met een herstelpunt wilde ik nog even wachten. Zeker nu ik van bavel een uitleg van mijn modemlog kreeg. Dit bevestigt mijn vermoeden dat het kaartje gesneuveld is. Binnenkort hoop ik dit met een ander modem te kunnen testen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 ik had een tijd geleden met XP (home)ook erg veel moeite girotel te gebruiken.Er is via google een "klachtenbladzijde"te vinden met érg veel ervaringen en nuttige tips voor girotel. Uiteindelijk kwam ik er uit met het programma RVS com lite dan dan tegelijk mét girotel moet meedraaien.Sommige modems (o.a. Sweex) leverden die rvscomlite er bij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen