Ga naar inhoud

[Excel] dynamische worksheet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat er wat excel experts te vinden zijn vanavond. Ik ben bezig met het maken van een template, ik wil het zo maken dat ik een variabel aantal cellen kan toevoegen (met formule). voorbeeldje: - ik geef in een cel aan dat ik 12 bedragen wil invoeren. - automatisch moeten er dan 12 velden achter komen die ingevuld kunnen worden, wanneer die velden ingevuld worden moet er ook gelijk een optelling komen van de ingevoerde bedragen. Ongeveer hetzelfde wil ik naar beneden doen: - ik begin met 1 lege rij, als er iets word ingevuld in die rij moet er automatisch een nieuwe rij onder komen. is dit uberhaupt mogelijk? en zo ja hoe ? alvast bedankt. - marcel
Link naar reactie
Ik kàn wel een antwoord verzinnen, maar geef dan misschien alleen aan dat ik je vraag niet begrijp... Zo begrijp ik niet wat je bedoelt met een nieuwe rij: als ik een nieuw spreadsheet maak, dan heeft dat automatisch 65536 rijen, en nog meer toevoegen lijkt me niet zinvol. Voor wat betreft het optellen in een rij: zet links de som-formule, en sommeer daar gewoon de rest van de rij (van kolom 2 tot en met kolom IV); dan kan je rechts van de formule invoeren wat je wilt - en het totaal wordt automatisch bijgewerkt.
Link naar reactie
het probleem is dat ik met een template bezig ben, met een mooi kadertje eromheen etc... Stel die is 10 kolommen breed en 5 rijen lang en in rij 5 staan berekeningen. Wanneer ik dan bijvoorbeeld mijn invoer op rij 3 laat beginnen kan ik dus nog maar 1 rij invoeren want daaronder staan berekeningen. Dus wanneer ik in rij 3 wat invul wil ik dat het geheel 1 rij zakt. ongeveer hetzelfde met de kolommen, wanneer ik aangeef dat ik 20 artikelen wil invoeren moet het kadertje automatisch aanpassen aan het aantal kolommen dat ik opgeef zodat de artikelen niet buiten het kader lopen. [size=9:13ed833733][i:13ed833733]zal de tips en trucks ook even opzoeken tnx[/i:13ed833733][/size:13ed833733]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...