Ga naar inhoud

Office spellingscontrole (tijdelijk) in een andere taal ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik werk nog steeds met office97. Nu heb ik een probleem, sinds kort ontvang ik regelmatig documenten in een andere taal, en die moeten natuurlijk met juiste spelling beantwoord worden. Als ik de standaard taal (nederlands) verander in een andere, dan werkt het niet. Het document wordt dan gewoon met de nederlandse spelling gecontroleerd. Is dit misschien een bug ? Of doe ik iets fout ?
Link naar reactie
De knipjes zullen wel terecht zijn, maar ik ben toch altijd benieuwd wat er gestaan heeft 8) Voor de TS: Als je nu alle tekst selecteert (Ctrl-A), en dan via Extra > Taal > Taal instellen, de juiste taal selecteert en daarbij het vakje "Taal automatisch bepalen" aanvinkt, dan doet-ie het bij mij gewoon goed, hoor. -Maarten
Link naar reactie
[quote:3a0fffec4f="Edmond Varwijk"]Taal automatisch bepalen is pas sinds Office 2000 beschikbaar.[/quote:3a0fffec4f] Okee, dat wist ik niet; maar als je dan handmatig de taal instelt? Als de bestanden voor die specifieke taal aanwezig zijn, dan moet het toch goed gaan, of anders vraagt Word denk ik om de installatie-CD om de taal in kwestie te installeren. -Maarten
Link naar reactie
Volgens mij hebben we met een ander probleem te maken dat wat iedereen, inclusief mijzelf dacht. Als de benodigde taalmodule wel aanwezig is, zou je die ook moeten kunnen gebruiken. Echter, Office 97 werd gekenmerkt door een enorme bug, de taalinstelling werd niet bepaald door de taalfunctie in Word maar door de toetsenbord-taal. Dus: Configuratiescherm > Landinstellingen of Configuratiescherm > Toetsenbord. En daar de taal kiezen waarmee je in Word wilt spellchecken. Overigens is het smarter om even de Office 97 serivcepacks te installeren, mijn geheugen laat me even in de steek of het nu SP1 of SP2 was, maar als je ze allemaal installeert moet dit irritante probleem zeker verholpen zijn. Succes! mvrgroet Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...