Ga naar inhoud

PDF bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik denk niet dat dat zomaar kan. Als je een A4 in portrait (rechtop) hebt en vervolgens gaat printen in A4 landscape (liggend), worden er randen afgesneden, of je gehele pagina wordt vervormd. Wat je zou moeten hebben is een programmaatje waarmee je de PDFs kan bewerken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want het enige programma dat dat kan (voor zover ik weet) is Adobe Acrobat (niet de reader), en dat kost nogal wat geld... bovendien zijn vaak PDFs met een wachtwoord beveiligd tegen bewerken, dus daar zal je ook nog eens langs moeten. Zelfs met Acrobat kom je nergens als je bestand beveiligd is met een wachtwoord. Ik denk dat het een onmogelijke taak wordt, sorry... :( -Maarten
Link naar reactie
[quote:4025f2b31d="Maarten81"] Ik denk dat het een onmogelijke taak wordt, sorry... :( -Maarten[/quote:4025f2b31d] Nou nou, niet zo kort door de bocht ;-) [url=http://www.softpedia.com/public/cat/4/2/4-2-26.shtml] Hier [/url] een aantal (gratis pdf-schrijf programmaatjes, en op dezelfde pagina een password-remove tool voor pdf-files...... Moeilijke vragen beantwoorden we binnen 1 dag, het onmogelijke duurt meestal iets langer. :lol:
Link naar reactie
[quote:024f3710b7="Venzent"][quote:024f3710b7="Maarten81"] Ik denk dat het een onmogelijke taak wordt, sorry... :( -Maarten[/quote:024f3710b7] Nou nou, niet zo kort door de bocht ;-) [/quote:024f3710b7] Okee, misschien een beetje TE kort-door-de-bocht :roll: :oops: , maar helemaal eens ben ik het niet met je. De tools waar je naar verwijst zijn volgens mij alleen bedoeld om een PDF te maken uit een ander soort bestand, niet andersom (gebruik overigens zelf ook zoiets, werkt best, maar alleen one-way). Ik denk dat de topicstarter iets moet hebben om van PDF naar DOC/HTML oid te converteren. Ik heb [url=http://www.solidpdf.com/nl/]hier[/url] iets gevonden om een Word-bestand te maken uit een PDF. Je kan gratis een evaluatie downloaden, maar helaas wel [i:024f3710b7]crippled[/i:024f3710b7]. Is dit wat (ik heb het zelf niet geprobeerd)?
Link naar reactie
ik heb zelf een pdf schrijver in wp zitten en deze kan ik instellen dat het geheel als plaatje wordt weggeschreven dan zijn zelfs de linken zo dood als een dooie pier om dat het niet meer een tekst is en in pdf weggeprint in portait is en blijft portrait de landscape is en blijft landscape hier is ook weinig aan te doen het is eigenlijk een opgeslagen afdruk van het orgineel en daar zal je ook nog tegen aan hikken met het tekst rippen
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Omdat het een gekocht product is en het puur om een opmaak zaak gaat, zou je ook gewoon de makers kunnen benaderen. Stuur ze eens een email dat je em liever in landscape hebt. Aanpassen zal erg moeilijk zijn. Extraheren uit PDF is al lastig en ik vermoed niet dat als men die paginagrootte omzet, de notenbalken dan net zo mooi doorvloeien als in een tekstdocument waar de letters vanzelf naar de volgende regel springen als er ruimte bijkomt op de regel ervoor. Volgens mij is het gevraagde van Ben Jonson geen optie, het gaat volgens mij om een commercieel product en dit Forum respecteert het copyright. mvrgroet Edmond Varwijk
Link naar reactie
[quote:069c3b78ba="Edmond Varwijk"]Omdat het een gekocht product is en het puur om een opmaak zaak gaat, zou je ook gewoon de makers kunnen benaderen. Stuur ze eens een email dat je em liever in landscape hebt. Aanpassen zal erg moeilijk zijn. Extraheren uit PDF is al lastig en ik vermoed niet dat als men die paginagrootte omzet, de notenbalken dan net zo mooi doorvloeien als in een tekstdocument waar de letters vanzelf naar de volgende regel springen als er ruimte bijkomt op de regel ervoor. Volgens mij is het gevraagde van Ben Jonson geen optie, het gaat volgens mij om een commercieel product en dit Forum respecteert het copyright. mvrgroet Edmond Varwijk[/quote:069c3b78ba] Sorry, je hebt gelijk. Ik heb er straal overheen gelezen :oops: Dacht dat het ging om een zelfgemaakte PDF. BTW, dit is mogelijk mijn laatste bericht op dit forum. Een of andere moderator van dit forum probeert the wise-guy te spelen. Van mij mag hij. Ik ben er niet van gediend. :roll:
Link naar reactie
Dank voor jullie antwoorden. Ik ga er van uit dat als ik iets koop, ik het gekochte voor mijn gebruik mag veranderen, niet dan?? Het copyright van het forum is te respecteren, daar was ik over heen gestapt, met excuses. Ik zal de makers eens benaderen, hoewel: dat niet makkelijk zal worden, maar ja..... niet geschoten is altijd mis! Groet, Martijn
Link naar reactie
[quote]Volgens mij is het gevraagde van Ben Jonson geen optie, het gaat volgens mij om een commercieel product en dit Forum respecteert het copyright.[/quote] Deze opmerking lijkt me niet geheel op zijn plaats: de topicstarter heeft een verzameling pdf´s gekocht, en dús het recht om ze te printen (da´s nu eenmaal inherent aan het product pdf). Wie ze voor hem uitprint maakt inzake de rechten helemaal niets uit. Als Ben Johnson dat voor hem doet op een wijze zodat hij er wat meer aan heeft: prima! Zulke aanbiedingen maken dit forum alleen maar waardevoller. Ik hoop dan ook dat Ben de moderator deze vergissing vergeeft en zal blijven bijdragen, want hij hoort er toch een beetje bij....
Link naar reactie
[quote:d38fcd0b4a="Ben Jonson"] BTW, dit is mogelijk mijn laatste bericht op dit forum. Een of andere moderator van dit forum probeert the wise-guy te spelen. Van mij mag hij. Ik ben er niet van gediend. :roll:[/quote:d38fcd0b4a] Ik weet 't, off-topic; maar toch: erg jammer. Ik, en ik denk meer mensen, ben van mening dat je bijdragen veelal uitblonken in compleetheid en bruikbaarheid. Hoewel ik natuurlijk de situatie niet ken (en dat wil ik met klem benadrukken!), wil ik wel zeggen dat ik denk dat de mod in kwestie het forum bepaald geen dienst bewijst door gewaardeerde forummers te mangelen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik kan alleen maar hopen dat dit geen structureel iets gaat worden.
Link naar reactie
[quote:434a352ba9="derkdejong"][quote:434a352ba9]Volgens mij is het gevraagde van Ben Jonson geen optie, het gaat volgens mij om een commercieel product en dit Forum respecteert het copyright.[/quote:434a352ba9] Ik hoop dan ook dat Ben de moderator deze vergissing vergeeft en zal blijven bijdragen, want hij hoort er toch een beetje bij....[/quote:434a352ba9] Voor de goede orde en om ALLE misverstanden te voorkomen: Varwijk treft geen ENKELE, maar dan ook geen ENKELE blaam. Laat dat vooral HELDER en DUIDELIJK zijn. Zijn opmerkingen waren wel degelijk to the point. Ik kan derhalve alleen maar blij zijn dat hij die opmerking maakte. Wat hier aan de hand is, is van een geheel andere orde. Ik zal dat met de moderator (dat is NIET Varwijk ) in kwestie oplossen. Mijn fout: ik had die opmerking niet in deze topic moeten maken, maar in de topic waar het allemaal om begonnen was. Helaas, werd mij die mogelijkheid ontnomen ten tijde dat ik dat schreef. Tja, wanneer emoties de bovenhand nemen... De kwestie zal ik verder via PB's oplossen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er domweg sprake was van een misverstand tussen mij en de moderator in kwestie.
Link naar reactie
[quote:4f7512ce63="m.b.driessen"]Dank voor jullie antwoorden. Ik ga er van uit dat als ik iets koop, ik het gekochte voor mijn gebruik mag veranderen, niet dan?? Het copyright van het forum is te respecteren, daar was ik over heen gestapt, met excuses. Ik zal de makers eens benaderen, hoewel: dat niet makkelijk zal worden, maar ja..... niet geschoten is altijd mis! Groet, Martijn[/quote:4f7512ce63] je mag van mij het wel veranderen, maar denk erom dat een .pdf eigenlijk een print is van het orginele document en hier zal je tegen aanblijven hikken (het is een s.g. printerdriver)
Link naar reactie
Gisterenavond een mail gestuurd naar de producenten. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Voor wat het kopieëren betreft: van de makers mag ik zoveel kopieën maken als ik wil. Het gaat om muziek Van Bach en zijn termijn van rechten is toch wel; allang verstreken, niet dan........ Dus als ik ze op A$ mag printen waarom dan niet in Landscape. Voor wie er meer over wil weten, <www.cdsheetmusic.com>. Tabblad FAQ. Ze verkopen nog niet buiten de VS, maar daar zijn ze aan het werken. Groet. M.
Link naar reactie
Mensen, bij deze het antwoord dat ik kreeg op mijn mail vraag aan cdsheetmusic. Daarmee is het wel duidelijk geworden. Quote/ Dear Mr. Driessen, Thank you very much for your message and for your interest in CD Sheet Music. It is natural that, as an organist, you may be more accustomed to landscape format, but the editions that were used to produce our CD of Bach organ works were originally in portrait layout, so they were scanned and converted to .pdf files in that same orientation. Because .pdf files are essentially just images, the dimensions and layout of the music would remain the same even if you were to attempt to print the scores in landscape orientation. Sincerely, Brett Rosenau Product Support CD Sheet Music techsupport@cdsheetmusic.com --unquote Wat mij betreft mag deze topic nu gesloten worden, enne.... Ben, laat je er niet vanaf halen, je bijdragen zijn meer dan waardevol!!!!! Dank jullie allen voor het zoeken en meedenken. Groet, martijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...