Ga naar inhoud

Paginanummers en datum verwijderen in een Word bestand.Hoe??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben met Word aan het werk,en heb nu een aantal pagina’s getypt. Ik wil nu paginanummers rechtsboven aan de pagina’s hebben.Dat lukt ook wel,maar ik heb echter een probleempje. Een poosje geleden heb ik ook al met datum en tijd zitten klooien,en nu staat onderaan elke pagina mijn naam,paginanummer en de datum.Dit wil ik nu dus weghalen maar dat lukt met niet.Het staat er dus in het lichtgrijs ipv in het zwart,en het is dus niet mogelijk om het te selecteren. Wat ook raar is,is dat ik eerst de paginanummers rechtsonder had staan,en daar staat nu gewoon de datum doorheen.Kortom,het is dus erg irritant!En het komt hierop neer dat ik alles van datum,paginanummer en tijd onderaan mijn pagina’s wil verwijderen,en alleen een paginanummer rechtsbovenaan wil hebben.Ik heb weinig ervaring met Word.Gebruik het alleen af en toe voor school. Ik hoop snel wat te horen. Alvast bedankt. Gr.Mark.
Link naar reactie
Hallo Mark, Dat de tekst in lichtgrijs staat, betekent in dit geval nog niet dat het niet te selecteren is. De paginanummers en overige veldcodes (naam, datum, pag x van y) staan in kop- en voetteksten. Open deze via één van deze twee opties: 1. menuoptie View | Header and footer (in Nederlandse versie waarschijnlijk iets als Beeld | Kop- en voetteksten) 2. dubbelklik op de grijze tekst en je kan alle overbodige informatie eenvoudig verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...