Ga naar inhoud

486 probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik dacht laat ik die oude 486 weer eens te voorschijn halen... Nadat ik dat had gedaan gaf die bij het opstarten de volgende error: insert bootdisk. Ik een dos-opstartdiskette gedownload, maar dat werkte niet, want toen bleef die bij het opstarten hangen bij: Starting MS-Dos... Toen heb ik in win98se een opstartdiskette aangemaakt, maar toen gaf die de foutmelding dat het station geen geldige Fat16/Fat32 indeling had. Maar ik kon daarna wel gewoon in dos komen! Toen heb ik die win98se diskette naar de C schijf gekopieerd, maar toch blijft die die bootdisk foutmelding geven. Dat komt hierdoor: als ik iets naar de C schijf heb gekopieerd en ik doe daarna 'dir/w' dan staan alle gekopieerde bestanden op de schijf. Alleen als ik hem daarna weer opnieuw opstart zijn die bestanden er weer af! Formateren lukt ook niet!?! Hoe kan ik er voor zorgen dat ik hem weer aan de praat krijg? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Die foutmelding heeft waarschijnlijk betrekking op de harde schijf en niet op het diskette station. Ik denk toch dat de harde schijf niet goed herkend wordt. Hoe groot is je schijf? Heb je de bios de harde schijf laten detecteren? En moest je vervolgens kiezen 0: normaal, 1: lba, 2: ... of zoiets (dit krijg je meestal te zien als de HD groter is dan 528 MB). Zo ja, dan kan het zijn dat je hier 0 hebt gekozen (de standaardwaarde). Probeer LBA eens en vorvolgens FDISK nog een keer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...