Ga naar inhoud

Datastar ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja, maar als ik op Google bijv. datastar invul krijg ik dit: http://www.google.com/search?q=datastar&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8 Call me lazy, maar ik weet niet welk resultaat ik moet controleren. Ik weet niet hoe het programma eruit ziet, hoe het werkt, wat het doet etc. Stel je nou eens voor dat ik aan jou de vraag zou stellen: Mijn geluidskaart doet het niet meer, wie heeft er drivers voor? Dan vraag jij toch ook meteen wat voor type het is, hoeveel uitgangen dat ding heeft, of er een serienummer op een chip staat etc. Of bekijk ik het nou van de verkeerde kant?! Ik kan iig niks met zo'n omschrijving...
Link naar reactie
Sorry voor de misschien wat domme reactie maar ik weet gewoon niet goed uit te leggen hoe dat progje er uit ziet.(ik werk er zelf maar weinig mee) Het lijkt mij een soort voordeoorlogse Exel. De vraag die ik over Datastar stel is eigenlijk nav. de volgende topic; http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=47058&forum=7
Link naar reactie
Ik weet wel wat het is. Al in de cp/m tijd waren er de programma's wordstar, calcstar, reportstar en jawel, datastar. Zeg maar een officesuite. Later zijn sommige van deze programma's overgezet naar DOS. Met name wordstar heeft nog lang bestaan. Ik kan je er helaas niet aan helpen, maar ik denk ook niet dat het nodig is nu ik de link lees die je opgeeft. je schrijft daar namelijk dat je het programma wel rechtstreeks kunt starten. Alleen de snelkoppeling op het bureaublad werkt niet meer (omdat je je partities opnieuw hebt ingedeeld). Windows heeft vanaf w95 geen pif-editor meer. Die heb je ook niet nodig. Klik met de RECHTERmuisknop op de snelkoppeling op je bureaublad. In het menu'tje dat opengaat kies je het tabblad programma. Daar zie je het op te startenprogramma (datastar) staan. Waarschijnlijk is het pad niet juist meer omdat het op een andere partitie terecht is gekomen. Pas het pad aan aan de nieuwe plaats waar datastar staat en het zal weer werken. Mocht er iets hopeloos mis zijn, waardoor dit echt niet meer lukt kun je ook een nieuwe snelkoppeling maken. Klik met de RECHTERmuisknop op een leeg stuk van je bureaublad. Er gaat een menu open. Kies nieuw.. snelkoppeling. Er gaat een box open waarin je de plaats van datastar kunt opgeven of, met de knop onder de regel waar je in kunt typen kunt opzoeken. Vervolgens mag je de snelkoppeling nog een naam geven en staat hij op je bureaublad. De map C:windowspif wordt door sommige programma's gebruikt, maar pif-bestanden kunnen op allerlei plaatsen staan. In dit geval zal je pif-bestand in C:windowsdesktop staan. De snelkoppeling staat toch op je bureaublad??? (=desktop) succes Jan
Link naar reactie
Hee toch iemand die het progje kent ! De oplossing die je aangeeft werkt echter niet.Dit had ik al gepost: " Nee dat werkt dus niet,ik krijg de melding dat het programma wat het geheel moet openen niet aanwezig is of een alleen lezen bestand is . Wordt er echter in Dos het prograama benaderd dan werkt het geheel wel,dus het programma is gewoon nog aanwezig,maar niet onder Windows te benaderen." Oplossing??? In de Windows map staat echter wel degelijk een map met pifbestanden wat ook wel moet want het OS is niet veranderd en voor die tijdwerkte het wel met pifbestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...