Ga naar inhoud

BIOS POWER-ON zit vast


anoniem

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik dit bericht in alle forums plaats maar het is een noodgeval. Ik heb een power-on password in het BIOS ingesteld [2500.3]. als ik de computer opstart krijk ik bovenin het scherm de tekst: 'Power-on Password' en daarachter een sleuteltje. Ik heb geen mogelijkheid om hier iets in te typen, alleen ENTER werkt als ik 3 keer op ENTER druk krijg ik dit tekentje: ¤ te zien en kan ik niets meer doen behalfe een HARDE reset. Ik heb dit gedaan bij een openbare computer dus ik heb er een beetje haast bij. Alvast HEEEEEEL erg bedankt voor alle reacties
Link naar reactie
Vervelend. Oplossing 1: De computer los koppelen van het stroomnet, de batterij op het moederbord er uit halen en soms moet je dan nog een aantal dagen wachten voor je de batterij er weer in zet. Oplossing 2: Op het moederbord een jumper verwijderen op juist plaatsen. Dit hangt af van het moederbord. Vaak staat daar iets bij van pw of zo. Oplossing 3: Een generiek password van de leverancier van het moederbord. Soms kan je die op internet vinden. Ook is er nog een oplossing met het kortsluiten van 2 contacten, maar in een PC van een ander zou ik dat niet doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...