Ga naar inhoud

Ubuntu en talen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi :D Ik ben nu zelf al iets meer dan een jaar bezig met ubuntu en dat bevalt me gewoon uitstekend. Alle hardware werkt dus,no problem. Nu dus mijn vraag; Mijn vader heeft kwa system specs precies dezelfde pc als ik. En hij heeft nu dus al verschillende keren hier op mijn ubuntu pc gewerkt. Dus nu is er de vraag of ik Ubuntu voor hem op zijn pc wil zetten,net zoals ik hier zelf heb draaien. Nou,dat is dus eigenlijk ook geen probleem,ware het niet dat ik Nederlands gebruik en mijn vader dus Duits gewent is,inclusief AZERTY toetsenbord. In het Nederlands weet ik alles wel te vinden,Engels lukt ook wel maar Duits.... :evil: De vraag is dus,kan ik Ubuntu op zijn pc in het Nederlands Instaleren,en daarna,als ik er alles wat nodig is ,is geinstaleerd en juist is ingesteld,aan programma´s de taal wijzigen in het Duits? Het gaat voornamelijk om het feit van media ondersteuning en dergelijke,in het Duits komen we er dan echt gewoon niet uit. :? (hoi pjotr,:wink: alles via jouw computertip webstek) En dan werkt een AZERTY toetsenbord ook al niet echt mee he. Zou mij heel veel tijd en koppijn schelen namelijk. :wink: Hij doet veel met foto bewerking,en de rest is dus internetten en emailen. Alvast bedankt voor de geestelijke ondersteuning.
Link naar reactie
[quote:1babeb7137="rge"]De vraag is dus,kan ik Ubuntu op zijn pc in het Nederlands Instaleren,en daarna,als ik er alles wat nodig is ,is geinstaleerd en juist is ingesteld,aan programma´s de taal wijzigen in het Duits? [/quote:1babeb7137] Dat zou gewoon moeten kunnen. Ook daarover staat wel iets op de website van pjotr123 http://sites.google.com/site/computertip/directdoen tip 3. Alleen selecteer je dan Duits in de plaats van Nederlands http://sites.google.com/site/computertip/faq tip 11.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...