Ga naar inhoud

Compiz + Twinview


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag zou ik een "Compiz for dummies" handleiding willen hebben om Twinview werkend te krijgen samen met Compiz Fusion. Wanneer ik op google zoek krijg ik tientallen filmpjes over hoe het werkt maar nergens hoe je het instelt. Het is belangrijk om twinview of anders xinerma te gebruiken!! Dualview heb ik niets aan aangezien de vensters dan over 2 schermen maximaliseren. Heeft iemand enig idee hoe ik dit instel of heeft iemand daar een goede handleiding voor !? Dit moet het resultaat worden: http://www.youtube.com/watch?v=JiYGXyYjbGo Iedereen duidelijk dat hier de schermen op 1 scherm maximaliseert?
Link naar reactie
[quote:dc40f6c08f="pjotr123"]Goede keus! :-) Heb je de fabrieksdriver van Nvidia al geïnstalleerd en geactiveerd?[/quote:dc40f6c08f] Maar natuurlijk. Ik heb ook de nieuwe drivers geprobeerd en ik heb de drivers geprobeerd van Nvidia zelf door hun installer te gebruiken. Bij alle drivers kun je wel dualview (met compiz) aan de gang krijgen maar niet twinview of xinerama. Zodra twinview word gebruikt werkt Compiz niet meer. Lijkt me verder geen onbekend probleem aangezien dit ook al niet wilde werken met Novell SLED 10. Toch is het wel mogelijk zoals je in het filmpje kunt zien. Voor alle duidelijkheid: Dualview heb ik dus niets aan, aangezien de monitoren als 1 scherm worden behandelt waardoor vensters altijd over 2 monitoren maximaliseren. Dit probleem heb je duidelijk NIET met twinview of xinerama.
Link naar reactie
[quote:b05aa78c05="pjotr123"]Doe eens dit: Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster tik in: sudo nvidia-settings En kijk eens, of dat wat oplevert?[/quote:b05aa78c05] Dan kan ik de instellingen zien van Nvidia :P Ik dacht het eventueel op Twinview te zetten aangezien het nu op "seperate display" staat. Helaas kan dat niet om ik de volgende melding krijg: XRandR X extension was not Found... Welke wel geinstalleerd staat. Ik heb trouwens deze uitgeprobeerd maar dat wil ook niet werken: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3646725
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...