Ga naar inhoud
  • 0

hoeveel kan je eisen van je distro?


anoniem

Vraag

Hoi Zomaar een vraagje. In hoevere kan je als gebruiker iets eisen van je livelings distro? Het is en blijft gratis, dus mag je veeleisend zijn? Als voorbeeld .... ondersteuning voor bv een speedtouch modem onder....... laten ze zeggen Fedora Core. Mag je als gebruiker kritsch kijken naar een gratis Linux versie.? In hoeverre gaan de maintainers hiermee om? Ik vindt dat je niet kritisch mag zijn omdat het product gratis is, en je dus blij mag zijn met alle extra's die een toekomstige versie met zich meebrengt. Evert
Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ook bij betaalde software heb je eigenlijk helemaal geen rechten. Deze passage is vrij standaard bij software EULA's. [quote:68fef4158d]IMPORTANT: WARRANTY DISCLAIMER The author makes no warranty of any kind, expressed or implied, including any warranties of fitness for a particular purpose. In no event will the author be liable for any incidental or consequential damages arising from the use of, or inability to use, this program.[/quote:68fef4158d]
Link naar reactie
  • 0
[quote:8fd19f5405="windowsXP-PRO"] Maar in hoevere kan je dan eisen dat in een volgende versie van Fedora Core, of een andere distro, dit dus al is ingebouwd?? [/quote:8fd19f5405] Hardwareondersteuning staat of valt met de medewerking van de hardwarefabrikant. Dus als Alcatel niet meewerkt aan het leveren van geschikte stuurprogramma's voor dit modem, dan kun je niet verwachten dat Linux-distributies die ondersteuning inbouwen. Als ze het doen is dat mooi meegenomen, en als je graag wilt dat ze het doen kun je uiteraard een verzoek indienen bij de distributie van je keuze.. Max
Link naar reactie
  • 0
Je kan het ook omdraaien: [i:2c53cd1db2] Geacht bedrijf X. Ondanks het feit dat U een geweldig product levert tegen een redelijke prijs wil ik U mededelen dat het het product van bedrijf Y heb aangeschaft. E.e.a is veroorzaakt door Uw onwil linux behoorlijk te ondersteunen. Met vriendelijke groeten, een tevreden linux gebruiker. [/i:2c53cd1db2] Ze moeten het toch weten als ze omzet mislopen. Ergens anders zijn zo toch niet gevoelig voor!
Link naar reactie
  • 0
Da's waar Marcel. Maar hoe meer Linux gebruikers op deze manier te kennen geven dat "ze" omzet mislopen, hoe groter de kans dat zo'n toko zich begint af te vragen of ondersteuning voor Linux de moeite waard zou zijn. Vergeet niet dat zo'n bedrijf weet hoeveel klanten procentueel feedback geven tov het totaal aantal verkochte produkten. Dit is een geval 'baat t niet, schaadt t niet' :) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...