Ga naar inhoud

firestarter houdt uitgaande mail tegen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kreeg mijn mail (account bij casema.nl) via Thunderbird niet naar buiten. In Firestarter heb ik poorten 8080 en 25 openstaan (vreemd genoeg 110 niet, maar pop3 komt gewoon binnen) Als vertrouwde computer heb ik daarna 192.168.0 toegevoegd, zonder resultaat. Daarna het DHCP adres van casema, ook niks. Toen uit ballorigheid smtp.casema.nl en zowaar uitgaande mail gaat goed. Sinds wanneer moet ik dit als vertrouwde computer invullen?
Link naar reactie
[quote:3c624cd7c4="RvP"] Als vertrouwde computer heb ik daarna 192.168.0 toegevoegd, zonder resultaat. Daarna het DHCP adres van casema, ook niks. Toen uit ballorigheid smtp.casema.nl en zowaar uitgaande mail gaat goed. Sinds wanneer moet ik dit als vertrouwde computer invullen?[/quote:3c624cd7c4] Wat is er mis met het gebruiken van de volledige servernaam, ipv de bijhorende alias? Alhier gebruik ik @home, en sinds ik gebruik maak van een masquerading firewall moet ik mail.home.nl opgeven ipv gewoon home. Lood om oud ijzer imho. Max
Link naar reactie
[quote:fa57e119e5="maximilaan"]Ik denk dat het eerder een kwestie is van het niet kunnen oplossen van de alias, dan dat het een firewallkwestie is. Anders werd smtp.tiscali.nl ook wel tegengehouden. Max[/quote:fa57e119e5] Dat begrijp ik niet. Niet kunnen oplossen? Blijft ook nog die vraag over die pop3 die wel binnenkomt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb inmiddels een andere pc ingericht met Firestarter als NAT router. Mijn mail staat nog op de pc die eerst ook mijn router was. Nu hoef ik niet smtp.casema.nl als vertrouwde computer op te geven. Nog sterker, als ik dat wel doe, geeft Firestarter een foutmnelding bij opstarten en start niet op. Mail ontvangen en verzenden gaat overigens vlekkeloos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...