Ga naar inhoud

Waar blijft dat artikel in ComputerTotaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f9e6fd0fc7="w.roosenburg"]Toch wel krom hoor, dat na alle genoemde argumenten hier de algemen conclusie is: zeg je abo maar lekker op. [/quote:f9e6fd0fc7] Tja, andere oplossing is opnieuw de redactie schrijven :) [quote:f9e6fd0fc7] Dus een bedrijf / instelling kan van alles maken, negeert iedereen en ach, dan rot je toch lekker op? Service noemen ze dat tegenwoordig ;)[/quote:f9e6fd0fc7] Tja, men ziet alles wel erg zwart/wit. C!T verkoopt 300.000 bladen. Hoeveel lezers daarvan schat je dat er zijn die serieus met Linux werken en hierover willen lezen? Max
Link naar reactie
Als je nav deze topic concludeert dat je je abo moet opzeggen, moet je dat zelf weten.... ik vind het een raar gevolg.... Er zijn legio goede Linux-bladen (veelal duits en engels) en ik ken niemand die een abo op Computertotaal heeft vanwege Linux. Maar conclusies moet je voor jezelf trekken. Ik ben al lang geen lid meer van Computertotaal... maar dat heeft niks met Linux te maken.
Link naar reactie
[quote:4b65dec845="water"]Omdat je bezieling en visie hebt? [/quote:4b65dec845] Omdat het me opvalt dat posters als MRLee, die graag meer diepgang willen, geen lid blijken te zijn, en dus het blad toch niet lezen.. [quote:4b65dec845] Of is het blad bedoeld voor de echte simpele zielen? [/quote:4b65dec845] Ik ken de exacte doelgroep niet. [quote:4b65dec845] Of interesseert het de redactie niet zo allemaal? [/quote:4b65dec845] Dat moet je de redactie vragen. [quote:4b65dec845] Hadden ze een beetje bezieling en visie, dan zouden ze proberen hun publiek iets meer bij te brengen dan een recentie over een paar klikken met een muis in een niet-windows-omgeving.[/quote:4b65dec845] Ze verkopen 300.000 bladen per uitgave. Daarmee zijn ze de grootste in Nederland. Dan mag je aannemen dat ze een bepaalde visie hebben, en dat die visie ook een geslaagde visie is. Dat die visie niet aansluit op Linux-fans is een andere kwestie. Maar niemand geeft antwoord op mijn vraag: Hoeveel van die 300.000 bladlezers gebruiken Linux op een serieuze basis?? Max
Link naar reactie
Je hebt visie, wanneer je verder kijkt dan wat mainstream is. En helaas doet C!T dan nu net nietvoldoende. Wat je bedoelt is een goede format, of meer algemeen: een goede bedrijfspolitiek. Ongeveer net zo iets als een goede menukaart om een groot restaurant mee vol te krijgen. Niks mis mee, maar persoonlijk houdt ik wel van nieuwe wegen. En ik heb in een eerdere post al aangegeven dat C!T waarschijnlijk (verhoudingsgewijs) meer aandacht aan Linux geeft, dan dat er lezers Linux gebruiken, maar men zou die voortrekkersrol die ze al enigzins vervullen, nog veel beter kunnen uitdiepen. En naar mijn idee gebeurde dat vroeger meer dan nu. Maar goed, dat is een vraag die C!T zichzelf maar eens moet stellen: wil men zo groot mogelijk lezersbsetand bedienen, of wil men een geinteresseerd lezerspubliek iets nieuws bijbrengen?
Link naar reactie
[quote:6bc8209bb4="water"]Je hebt visie, wanneer je verder kijkt dan wat mainstream is. En helaas doet C!T dan nu net nietvoldoende. Wat je bedoelt is een goede format, of meer algemeen: een goede bedrijfspolitiek. [/quote:6bc8209bb4] OK, dus C!T toont visie door niet alleen over Windows te schrijven, maar ook specials over linux te maken. Dat doen ze al, dus hebben ze visie.. [quote:6bc8209bb4] Ongeveer net zo iets als een goede menukaart om een groot restaurant mee vol te krijgen. Niks mis mee, maar persoonlijk houdt ik wel van nieuwe wegen. [/quote:6bc8209bb4] nieuwe wegen vind je vooral bij de kleinere restaurants.. [quote:6bc8209bb4] wil men een geinteresseerd lezerspubliek iets nieuws bijbrengen?[/quote:6bc8209bb4] iets nieuws bij brengen lukt alleen als je een aardige lezerbasis hebt die Linux serieus toepassen. Als zelfs LinuxMagazine moeite heeft om met echt nieuwe diepgaande dingen te komen (simpelweg omdat het gros van de lezers daardoor het blad links laat liggen), wat moet C!T dan? C!T probeert met diverse artikelen haar gebruikers te prikkelen verder te kijken dan Windows. Meer diepgang lukt imho alleen als artikelen zoals die SuSE-special van Sander er tot leiden dat idd een substantieel deel van de lezers overgaat op Linux. Max
Link naar reactie
Hey Max/Rinse... je hebt gelijk. Ik denk dat de meesten dat hier wel weten/snappen. Mijn begin-vraag ging ook alleen om dat ene artikel dat Robbin zou gaan opzetten. Dat kwam er niet. Verder snap ik het goed. C!T mailt wel vrij slecht terug. Maar ja.... dat doet ieder blad als je iets negatiefs mailt. Je hoeft C!T ook echt niet te verdedigen.... het forum hangt eraan en staat er ook weer los van. C!T is maar een (veel gelezen) computerblad en dit is maar een (veel gelezen en bepost) forum. That's it. Leuk toch? Houwe zo :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...