Ga naar inhoud

Waar blijft dat artikel in ComputerTotaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:46b18f8b04="MrLeeJohn"]En wanneer komt er een keer een echt goed artikel? Ik snap dat er geen artikel komt met heftige technische diepgang. Maar een artikel met hoever Linux nu eigenlijk is en in hoeverre een een alternatief tov windows kan zijn, is toch wel een keer aan de orde. In voordeel van de consument lijkt me...[/quote:46b18f8b04] Artikel niet gelezen? Het artikel in Computer!Totaal 10 heeft namelijk deze insteek. Linux wordt steeds beter en toegankelijker. Daarom hebben we besloten om de meest populaire distributies eens onder de loep te nemen en te kijken: hoe presteren deze tov van Windows. Hierbij hebben we vooral gelet op gebruiksvriendelijkheid en 'compleetheid'. grt. Robbin Ooijevaar (over en uit)
Link naar reactie
[quote:a7edbdc1ca="Robbin Ooijevaar"] Artikel niet gelezen? [/quote:a7edbdc1ca] Meeste linuxers alhier hebben op dat gebied een slecht geheugen ;) In de afgelopen 2 jaar dat ik lid ben zijn er diverse artikelen geweest over Linux, waarbij vaak de link gelegd werd met Windows. Ook zijn er specials geweest, zoals die van Sander vd Vhugt over de overstap op SuSE Linux, artikelen over linux-mail, linux-office, algemene specials over linux-applicaties vs Windows-applicaties, inbellen onder Linux, etc. etc. etc.. Max
Link naar reactie
[quote:e2eace3c1a="computerbacterie"]Waarom wordt in de artikelen van computertotaal slackware nooit genoemd? Want ze noemen wel vaak Debian en dat is een distro die vaak wordt gebruikt door gevorderden, dus dan zou je ook slackware moeten noemen zou ik denken,[/quote:e2eace3c1a] Omdat C!T de neiging heeft niet al te diep te graven. Een cursus "bouw je eigen computer" ben ik ook nog nooit tegengekomen. Het is en blijft toch een blad voor mensen met niet al te veel kennis.
Link naar reactie
MrLeeJohn, dan mis je toch echt wat hoor ;) Ondanks dat ik de C!T niet/nauwelijks meer lees komen er wel degelijk genoeg GNU/Linux artikelen en ook voor de doelgroep goede artikelen langs. Het niveau van de artikelen is zeker niet slechter oid dan de artikelen over andere software of hardware, je moet er wel rekening mee houden dan de doelgroep de fanatiekere huis-tuin-en-keuken computeraar is en geen übergeeks :P Overigens kwam ik laatst in een C!T uit 2000 als een artikel tegen waarin GNU/Linux en BeOS als serieus alternatief bekenen werden, The GIMP werd uitgelicht en de 2.4 (of 2.2?) met foto van Linus werd aangekondigd, heel aardig voor een blad waarvan naar ik schat nog geen 5% van de doelgroep GNU/Linux gebruikt.
Link naar reactie
[quote:85f6b923f9="water"][quote:85f6b923f9="computerbacterie"]Waarom wordt in de artikelen van computertotaal slackware nooit genoemd? Want ze noemen wel vaak Debian en dat is een distro die vaak wordt gebruikt door gevorderden, dus dan zou je ook slackware moeten noemen zou ik denken,[/quote:85f6b923f9] Omdat C!T de neiging heeft niet al te diep te graven. Een cursus "bouw je eigen computer" ben ik ook nog nooit tegengekomen. Het is en blijft toch een blad voor mensen met niet al te veel kennis.[/quote:85f6b923f9] Slackware is wel een keer onder de loep genomen: toen in een vergelijkende test tussen Suse, Redhat, Mandrake en dus ook Slackware. Het ging toen vooral om gebruiksvriendelijkheid en dus kwam Slackware erg slecht uit de bus en werd meer afgedaan als een distro voor nerds; volkomen onterecht natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:0f13cddde2="Marcel de Reus"]Ja dat artikel heb ik toen gelezen, erg grappig: [quote:0f13cddde2] Maar als je dan eindelijk na uren zwoegen een grafische desktop voor je neus hebt geeft dat wel voldoening. [/quote:0f13cddde2] Toen nam ik dat artikel al helemaal niet meer serieus :P[/quote:0f13cddde2] Toen ik dat artikel voor het eerst las, was ik nog helemaal niet bekend met linux, dus nam ik klakkeloos aan dat je Slackware als newbie beter niet kan nemen. Inmiddels weet ik wel anders: als je je er even in verdiept (installdoc op de site lezen) snap je precies wat je aan het doen bent en is ook Slackware harstikke makkelijk. Ik heb ook Debian geprobeerd en daar moest ik wel zwoegen om een grafische desktop voor mijn neus te krijgen; wat ook uiteindelijk niet gelukt is (zelfs niet met de hulp van een nerd......)
Link naar reactie
Precies wat ik zeg.... wanneer komt er een keer een echt goed artikel :lol: Ja, met alle respect er staat vaak wel het eea over Linux in.... ik vond toevallig dat stukje over ds in Linux (van Robbin toch?) wel weer heel aardig.... maar een uitgebreid stuk over de status van linux is nooit geweest..... ja, in het klein.... maar de status op netwerk-gebied, waar woredt het overal gebruikt, isp en Linux, enz. Voor thuis dat geblabla over de office, mail en browsen dat ken ik wel ja....
Link naar reactie
[quote:995b772044="computerbacterie"]Waarom wordt in de artikelen van computertotaal slackware nooit genoemd? Want ze noemen wel vaak Debian en dat is een distro die vaak wordt gebruikt door gevorderden, dus dan zou je ook slackware moeten noemen zou ik denken,[/quote:995b772044] Foutje, zie nummer 12 vorig jaar. Slackware wel genoemd.
Link naar reactie
[quote:6acbe2349d="maximilaan"][quote:6acbe2349d="Robbin Ooijevaar"] Artikel niet gelezen? [/quote:6acbe2349d] Meeste linuxers alhier hebben op dat gebied een slecht geheugen ;) In de afgelopen 2 jaar dat ik lid ben zijn er diverse artikelen geweest over Linux, waarbij vaak de link gelegd werd met Windows. Ook zijn er specials geweest, zoals die van Sander vd Vhugt over de overstap op SuSE Linux, artikelen over linux-mail, linux-office, algemene specials over linux-applicaties vs Windows-applicaties, inbellen onder Linux, etc. etc. etc.. Max[/quote:6acbe2349d] Van Vugt, niet vd Vhugt. Wel evenop de spelling letten hè!
Link naar reactie
[quote:d351cdd8ad="sv119"] Van Vugt, niet vd Vhugt. Wel evenop de spelling letten hè![/quote:d351cdd8ad] De meeste linuxers kunnen slecht spellen :D maar wat Mr LeeJohn zegt, is precies wat ik bedoel distro vergelijkingen..kennen we al.. met evolution kun je leuk mailen en met open office goed tekstverwerken weten we ook al.. maar waarom nemen we geen ReZound onder de loop.. (audio pakket)? of gaan we eens kijken naar xmms, nagios, postgreSQL, packagemangement op diverse distro's ?, xine, iets over de tennex shell, c shell of korn shell? iets meer over perl? een verhaaltje over de LSB? cursusje nmap? snort/acid ? zomaar wat dingen wat ik mis.. C!T is in principe OS onafhankelijk.. dus als je DVD Studio for windows of zo mag testen waarom dan geen xine onder Gnu/Linux? En laten we BSD niet vergeten a.u.b.
Link naar reactie
Ehm, toch maar even C!T verdedigen: Van de zomer heeft er een artikel in gestaan over videobewerking onder Linux. Als je de Linux-gerelateerde artikelen vergelijkt met Windows-gerelateerde artikelen, dan kan niet gezegt worden dat de kwaliteit van eerstgenoemde minder is. Een paar jaar geleden stond er al een artikel over het compileren van je eigen linux-kernel in het blad. Ik heb toch het idee (zeker de laatste paar nummers) dat er verhoudingsgewijs meer linux-gerelateerde artikelen in staan, dan er linux-gebruikers zijn in Nederland en Belgie. C!T vervult dus een (bescheiden) voortrekkersrol. En nu er toch een paar redacteuren meelezen, even wat voorstellen om iets dieper in Linux te duiken: - installeren en configureren van GRUB en LiLo - wat er allemaal kan met een shell - een 2.6-test-kernel installeren in je bestaande Linux-disro - bespreking van Gentoo of LFS - het rechtensysteem van Linux - nvidia- en ati-drivers installeren - een andere X-server dan XFree installeren - je eigen firewall bouwen met ip-tables
Link naar reactie
[quote:556b80b177="water"] Van de zomer heeft er een artikel in gestaan over videobewerking onder Linux.[/quote:556b80b177] Joh, dat zijn we toch allang weer vergeten !! :P Maar even serieus: C!T besteedt aardig wat aandacht aan Linux, mogelijk minder dan c`t, maar die heeft ook een heel andere doelgroep. Maar als je c`t buiten beschouwing laat zijn er weinig PC-bladen te vinden die zoveel aandacht besteden als C!T. Ik ken slechts 2 andere bladen die van tijd tot tijd Linux uit de kast trekken: PCA en PCM, maar die besteden zeker niet meer aandacht aan ons OS, en hebben ook niet meer diepgang. Overige bladen hebben slechts een enkele keer een Linux-gerelateerd artikel (zoals WindowsMagazine die een linux-server besprak, of Computeridee die een keertje op verzoek aandacht besteedde aan Linux..) Verder hebben we natuurlijk LinuxMagazine, maar wees nu eerlijk, wie vindt dat een superblad? De kwaliteit van de meeste artikelen laat te wensen over doordat ze slechts de oppervlakte van het probleem raken (zoals artikel over migratie van Excell in StarOffice, waarbij van de 2 pagina's 1,5 pagina wordt besteed aan hoe je een icoontje in Gnome kunt aanmaken om de Windows-schijf te mouten, en 0,5 pagina aan het importeren van een eenvoudig excell-bestandje..) Max
Link naar reactie
[quote:70ba4c19e7="computerbacterie"]Er is ook nog linuxformat te koop, bij bijv. stumpel, [/quote:70ba4c19e7] Als je buitenlandse bladen meerekent zijn er nog een tiental Linux-bladen ;) [quote:70ba4c19e7] alleen is die helaas wel een beetje duur. [/quote:70ba4c19e7] Beetje? 12 euro meende ik, schreeuwend duur dus. Maar er zijn nog enkele Engelstalgie bladen die wat voordeliger zijn. [quote:70ba4c19e7] En ook niet altijd even interessant maar dat kan aan mij liggen.[/quote:70ba4c19e7] Nadeel van linuxbladen is dat de ontwikkeling van linux aardig rap gaat, nieuwigheden zijn dus al niet meer nieuw als een blad uit komt. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...