Ga naar inhoud

Waar blijft dat artikel in ComputerTotaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

LinuxMagazine is in principe een ontzettend waardeloos blad, omdat het de onderwerpen die voorbij komen zo verschrikkelijk oppervlakkig behandeld. De kwaliteit van de GNU/Linux artikelen in de C!T zijn van hetzelfde niveau, zo niet beter. Waarom lees ik de LinuxMagazine dan? Eerlijk gezegd lees ik veel dingen zelfs maar half, maar alleen de titels en de bescheide info zijn wel voldoende om mij op een idee te brengen. Zo ben ik door de laatste LinuxMagazine op Bochs gewezen en maakt ie me nieuwsgierig naar Blender. Eerder heeft hij me warm gemaakt voor GnomeMeeting etc. De artikelen zijn voor mij meer tips met wat info erbij, waar ik er een paar uit selecteer en er mee verder ga. Echter in de C!T staan dus veel minder artikelen over GNU/Linux en dus voor mij te weinig van deze tips op interessant te zijn. De artikelen zelf zijn voor mijzelf geenzins interessant, maar dat geeft ook niet want ik ben de doelgroep van de C!T ook helemaal niet. Ik pak gewoon lekker de c't als ik behoefte heb aan een paar goede artikelen over wat dan ook. Ik ben het dan ook helemaal niet eens met MrLeeJohn. Laat de C!T liever meerdere oppervlakkige artikelen schrijven, zodat mensen die net beginnen met GNU/Linux of iig wat minder actief ermee zijn op een idee gebracht worden en wat hebben aan die info als ie het niet zo uitgebreid. Als de C!T eens in de drie maanden met een ingewikkeld artikel komt over bijvoorbeeld een goede iptables firewall maken, een goed IDS opzetten, dan is daar ten eerste veel te weinig ruimte voor en ten tweede heb je 3 blije abbonees en de rest scheurt het eruit ;)
Link naar reactie
  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:d2b5aea216] En nu er toch een paar redacteuren meelezen, even wat voorstellen om iets dieper in Linux te duiken: - installeren en configureren van GRUB en LiLo - wat er allemaal kan met een shell - een 2.6-test-kernel installeren in je bestaande Linux-disro - bespreking van Gentoo of LFS - het rechtensysteem van Linux - nvidia- en ati-drivers installeren - een andere X-server dan XFree installeren - je eigen firewall bouwen met ip-tables [/quote:d2b5aea216] Helemaal mijn idee!!! En - aangezien wij in Nederland een aardige hokjesgeest hebben - misschien een idee voor een aparte Linux-sectie in C!T. Ik ben zelf ook nog aardig aan het worstelen met Linux en een paar goede artikelen die wat verder gaan dan alleen maar vergelijkingen van Distro's onderling en met Windows zijn heel erg welkom.
Link naar reactie
[quote:79d8489c0b="water"] En nu er toch een paar redacteuren meelezen, even wat voorstellen om iets dieper in Linux te duiken: - installeren en configureren van GRUB en LiLo - wat er allemaal kan met een shell - een 2.6-test-kernel installeren in je bestaande Linux-disro - bespreking van Gentoo of LFS - het rechtensysteem van Linux - nvidia- en ati-drivers installeren - een andere X-server dan XFree installeren - je eigen firewall bouwen met ip-tables[/quote:79d8489c0b] Zekers wel een goed idee!:p Dit zijn de relevante dingen om inzicht te krijgen in wat je toegeworpen krijgt als je aan linux begint. @redacktie: Meer praktijkvoorbeelden/guides svp.(windows begint langzaam aan uit te geraken)
Link naar reactie
Ik vind linux-magazine ook niet alles inderdaad. Ik ga m'n abbonnement denk ik weer opgeven. Ook al vind ik het niet slecht dat sommige dingen oppervlakkig worden behandeld omdat ik me ook maar een beetje oppervlakkig voor computers interesseer. Sommige artikelen in linux magazine zijn best leuk om te lezen, maar het blad is een beetje dun.
Link naar reactie
[quote:d953cb6ddc="stenux"]Het lijkt me de moeite waard om hier eens een poll voor op te zetten en die "distrowars" eens over te slaan: waar willen mensen over lezen? Persoonlijk heb ik nogal moeite met compileren, dependencies en make-install: wellicht dat anderen ook eens kunnen opsommen wat zij verder uitgediept willen zien.[/quote:d953cb6ddc] Wederom een vraag die je beter rechtstreeks bij de redactie kunt plaatsen, ipv in een thread als deze in het forum. Max
Link naar reactie
[quote:c6e64457c6="Bilbo"]We moeten niet verwachten dat de redaktie mee gaat lezen. [/quote:c6e64457c6] Daarom vind ik het ook verstandiger om de redactie zelf hierover te benaderen. Zij kunnen dan bijv. een poll starten om de mening van de gebruiker te polsen. Zelf een poll starten heeft volgens mij geen zin, ik wek daarmee mogelijk onbedoeld verwachtingen die ik niet kan nakomen bij de leden van deze groep. Max
Link naar reactie
[quote:e773d879f3="water"]Er zitten in dit draadje reacties van twee aan C!T gerelateerde mensen. Ik weet niet of ze nog meelezen[/quote:e773d879f3] Robbin heeft in zijn laatste posting [i:e773d879f3]over en uit[/i:e773d879f3] geplaatst, waarmee hij aangeeft dat hij deze thread niet verder volgt.. Of Sander hem verder volgt weet ik niet, maar ik denk het niet (en anders reageertie vast wel :) ) Suggesties geven in deze thread is uiteraard geen probleem, maar nogmaals, stuur je suggesties ook rechtstreeks aan de redactie. (ze bijten heus niet hoor :) ) Max
Link naar reactie
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Nog nooit maar dan ook nooit een reactie terug gehad. :( Dan kan ik wel blijven spammen, maar zin heeft dat niet. Overigens vind ik persoonlijk dat dit forum wel degelijk iets met CT! te maken heeft. Het heet niet voor niets Computertotaal Forum. Als iemand via hier een positieve inbreng in het blad wil geven, dan moet de redactie dat stimuleren. Maar dat gebeurt niet en is ook nooit gebeurd. Neem die Robin bijvoorbeeld. Roept dat het artikel volgens hem wel is verschenen en dat het voor hem "over en uit" is, terwijl het toch wel duidelijk was dat wij over dat artikel andere ideeen hebben. Maargoed, hoe serieus moet je een moderator met 6 posts nemen, die deze instelling heeft? :evil: Het is duidelijk dat dit forum voor de redactie van CT! meer een soort van beleefdheidsgehalte heeft in de trend van: voor vragen of moeilijke dingen die wij niet in ons blad willen, zie forum, dan hebben wij minder last van jullie. :cry:
Link naar reactie
[quote:c0a6682983="w.roosenburg"]Heb ik ook wel eens geprobeerd. Nog nooit maar dan ook nooit een reactie terug gehad. :( [/quote:c0a6682983] Tja, ik denk niet dat ze elk mailtje beantwoorden. [quote:c0a6682983] Dan kan ik wel blijven spammen, maar zin heeft dat niet. [/quote:c0a6682983] Ik zie toch een gestage groei in het Linux-aandeel in het blad. [quote:c0a6682983]Overigens vind ik persoonlijk dat dit forum wel degelijk iets met CT! te maken heeft. Het heet niet voor niets Computertotaal Forum. Als iemand via hier een positieve inbreng in het blad wil geven, dan moet de redactie dat stimuleren. [/quote:c0a6682983] Tja, het exacte beleid van C!T ken ik niet, maar de redactie leest over het algemeen niet de discussies die hier gaan de zijn. Volgens mij is dit forum dan ook meer een service waarbij C!T-leden (en anderen) met elkaar kunnen discusseren over bepaalde zaken dan dat het een klankbord is voor de redactie van het blad. [quote:c0a6682983] Maar dat gebeurt niet en is ook nooit gebeurd. Neem die Robin bijvoorbeeld. Roept dat het artikel volgens hem wel is verschenen en dat het voor hem "over en uit" is, terwijl het toch wel duidelijk was dat wij over dat artikel andere ideeen hebben. Maargoed, hoe serieus moet je een moderator met 6 posts nemen, die deze instelling heeft? [/quote:c0a6682983] Tja, ik kan niet in de agenda van Robbian of andere redactieleden kijken of die tijd hebben om regelmatig het forum te bezoeken. Ook daarvoor moet je bij de redactie zijn, of een pb'tje sturen aan een van de admins van dit forum. [quote:c0a6682983] Het is duidelijk dat dit forum voor de redactie van CT! meer een soort van beleefdheidsgehalte heeft in de trend van: voor vragen of moeilijke dingen die wij niet in ons blad willen, zie forum, dan hebben wij minder last van jullie. :cry:[/quote:c0a6682983] Nou, dat is natuurlijk ook niet echt aardig ;) Alsof de lezers als lastposten worden gezien.. IMHO, Het doel van dit forum is, zoals ik eerder gesteld heb, om een service aan de leden te bieden zodat die met elkaar kunnen napraten over bijv. artikelen uit het blad of andere computergerelateerde onderwerpen. Het is geen forum waar je in kunt discusseren met redactieleden etc.. Max
Link naar reactie
[quote:57aec52f7e] Tja, ik denk niet dat ze elk mailtje beantwoorden. [/quote:57aec52f7e] Nee, waarschijnlijk hebben ze een redirect naar /dev/null :D [quote:57aec52f7e] Ik zie toch een gestage groei in het Linux-aandeel in het blad. [/quote:57aec52f7e] Mag ook wel na 2 jaar. Zo hier en dan een artikeltje over een desktop, wat ze twee jaar geleden ook hadden met de conclusie dat het toch niet hetzelfde als windows is. gek he? :-? [quote:57aec52f7e] Tja, het exacte beleid van C!T ken ik niet, maar de redactie leest over het algemeen niet de discussies die hier gaan de zijn. Volgens mij is dit forum dan ook meer een service waarbij C!T-leden (en anderen) met elkaar kunnen discusseren over bepaalde zaken dan dat het een klankbord is voor de redactie van het blad. [/quote:57aec52f7e] Het exacte beleid van CT! ken ik wel, dat is namelijk dat ze geen beleid hebben. De redactie leest inderdaad niets hier. Ik lees het blad, post in fora, doe voorstellen, stuur mails en PB's. Dacht je dat ik ook ooit EEN antwoord terug heb gekregen? noppes nada zero. Hoe seriues ben je dan met Linux in dit blad? [quote:57aec52f7e] Tja, ik kan niet in de agenda van Robbian of andere redactieleden kijken of die tijd hebben om regelmatig het forum te bezoeken. Ook daarvoor moet je bij de redactie zijn, of een pb'tje sturen aan een van de admins van dit forum. [/quote:57aec52f7e] Nee, maar 6 posts! :s Kom op zeg, zelfs jij weet dat dat ver onder de maat is en dat je niet eens de titel van moderator dan verdient. Pb'tje is al zo vaak geprobeerd, nul komma nul. [quote:57aec52f7e] Nou, dat is natuurlijk ook niet echt aardig Alsof de lezers als lastposten worden gezien.. IMHO, Het doel van dit forum is, zoals ik eerder gesteld heb, om een service aan de leden te bieden zodat die met elkaar kunnen napraten over bijv. artikelen uit het blad of andere computergerelateerde onderwerpen. Het is geen forum waar je in kunt discusseren met redactieleden etc.. [/quote:57aec52f7e] Nee, maar echt aardig doen zij ook niet. Hoe kun je ooit eens iets positiefs in die logge CT! organisatie inbrengen als je al 3 jaar straal genegeerd wordt. Het lijkt wel torentjesoverleg :evil:
Link naar reactie
Tja, ik heb mijn vingers blauw geschreven met kritiek op Linux Magazine, ook nooit een antwoord ontvangen, en heb niet echt de indruk dat er veel verandert bij dat blad. Op mijn kritiek op Starten met Linux (of hoe heet dat blad ook alweer) is wel gereageerd en beterschap beloofd, maar daar heb ik ook weinig van gemerkt, bij de 3 opvolgende bladen was er iig niks veranderd.. (daarna het blad niet meer gelezen..) Computerbladen kunnen niet alle post beantwoorden (= veel te veel), lezen ze wel, maar kunnen natuurlijk de kritiek ook naast zich neer leggen. Wat de moderatorstatus betreft, C!T bepaald wie die status krijgt, en wie niet, deze wordt niet 'verdiend' door een aantalpostings etc. De moderatorstatus van Robbin betekent volgens mij niet veel meer dan dat hij dezelfde phpBB-rechten heeft als ik tav het openen/bewerken/sluiten van topics etc.. Verder is niet Robbin moderator van dit forumonderdeel, maar ben ik dat. Wat betreft C!T vs Linux, van hoeveel lezers van dit schatten jullie eigenlijk dat ze serieus met Linux werken? Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...