Ga naar inhoud

[Redhat 8.0] Samba server en WXP


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil een linux pc in mijn netwerk opnemen. Ik heb nu een werkend netwerk met een switch en een adsl modem/router (omgebouwd) aan die switch hangen. Nou kan ik op de linux pc wel internetten. Dus wel goeie doorgang van DNS instellingen. Maar als ik op mijn wxp computer de linux pc zoek dan vind hij deze (met werkgroep onbekend, terwijl ik dat wel heb ingesteld) en als ik wil inloggen op de linux pc dan moet ik een wachtwoord geven. Als ik dan probeer met root in te loggen doet hij het niet. Hij vraagt dan gewoon opnieuw user/password. Ik heb de smb conf file net zo ingesteld als de andere op dit forum (alleen dan met eigen gegevens natuurlijk) Waar moet ik instellen met welke user en paswoord ik via de winxp computer kan inloggen in die van de linux?? En hoe zit het met die werkgroep??
Link naar reactie
Maak op de Linux-pc eerst een 'normale' gebruiker aan met wachtwoord, en plaats deze via het commando [b:a1590248db]smbadduser [linuxuser:smbuser][/b:a1590248db] in samba. (waarbij linuxuser de gebruikersnaam is onder linux, en smbuser de gebruikersnaam die je in samba wilt gebruiken. Maak vervolgens op de XP-bak deze gebruiker aan, en log hiermee in.. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...