Ga naar inhoud

MDK 9 , wine & boot


anoniem

Aanbevolen berichten

moet wine opstarten tijdens boot ? ik heb wine nodig voor mun kazaa lite , maar het lijkt me toch niet dat wine tijdens de boot al gestart moet worden . en weet verder iemand waar ik info kan vinden over wat er tijdens de boot wel of niet gestart moet worden ? ik heb namelijk het gevoel dat er meer gestart word dat ik eigenlijk niet nodig heb of gebruik ( bijvoorbeeld werd bij mij webmin ook gestart terwijl ik hier helemaal geen gebruik van maak . bedankjewel alvast.
Link naar reactie
Hier komt een lekker uitgebreidt antwoord. In mandrake start wine als deamon. Deze deamon zorgt ervoor dat je windowsexecutables als gewone programma's kan starten.VB Je hoeft geen "wine iexplore.exe" in te ypen maar je kan kiezen voor "./iexplore.exe" of misschien zelfs voor "iexplore.exe" Verder doet de deamon volgens mij niks. Daarnaast kan je als je drakconf opstart, onder diensten, alle programma's ed zien die bij het booten worden gestart. Mocht je dingen echt niet gebruiken of wil je ze tijdelijk stoppen, kan je dat daar regelen. Als je wat verder in Linux duikt, dan staan alle opstartscripts in de map "/etc/init.d".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...