Ga naar inhoud

SuSe 6.1


anoniem

Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden was ik van plan iets met Linux te gaan doen en heb toen SuSe 6.1 gekocht. Omdat ik toen nog maar 1 computer had waar verschillende versie's van Windows op draaide is het niet echt goed gelukt en heb ik er maar van afgezien. Nu ben ik weer zover, ik heb inmiddels een 2e oude computer, Pentium MMX 200 Mhz, 64 Mb geheugen en 3Gb harde schijf. Hier wil ik nu alleen Linux op installeren en tegelijkertijd wil ik een netwerkje opzetten met mijn andere computers (1 desktop en 1 laptop), op deze computers draait resp. Windows XP Prof. en Windows 2000. Mijn vraag is nu, kan ik SuSe 6.1 hier zonder meer voor gebruiken of moet ik updaten naar de nieuwste versie 8.1 en is dit mogelijk vanaf versie 6.1? Of is dit niet nodig en kan ik volstaan met het downloaden en vernieuwen van enige cruciale onderdelen van SuSe 6.1? Arie :-?
Link naar reactie
Hangt een beetje af van wat je wilt. Als de pc niet al te recente hardware bevat is het gebruik van 6.1 geen enkel probleem, het bevat alle onderdelen die nodig zijn voor in je netwerkje. SuSE 8.1 is voor de desktop niet meer te vergelijken met 6.1, de configuratieprogramma's zijn geavanceerder/gebruiksvriendelijker, en ook de desktop is een stuk verder ontwikkeld. Nadeel is ook dat 8.1 meer geheugen wil, 64 MB kan best, maar 128 MB maakt het leven een stuk aangenamer. Dus als je een server wilt opzetten, dan is 6.x voldoende, wil je een eenvoudige desktop, dan ook, verwacht je een multimediamonster a la Windows ME/XP, dan is een upgrade aan te raden. Doe oeverigens geen opgrade van 6.1 naar 8.0, maar doe een schone installatie Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...