Ga naar inhoud

ProFTP kan alles zien , hoe moet het anders ?


Aanbevolen berichten

hoi, ik was bezig met het opzetten van een ftp server, loopt goed alleen alle users kunnen alles zien in de hogere folders op de linux bak ( suse 7.3 ). Ze kunnen wel niet schrijven maar hoe kan ik instellen dat ze alleen hun eigen folder kunnen zien en niet de rest ? Ik heb getracht het op te lossen met users en groups maar dat werkte ook niet goed ( een user blijft altijd lid van de group users ). Alvast bedankt
Link naar reactie
dat komt omdat je niet hebt ingestelt dat iedereen anonymous moet inloggen. als je anonymous inlogt, dan zie je niet alles. ff zoeken... [code:1:4fa1eb424b] # # Do a chroot for web-users (i.e. public or www group), but # do not change root if the user is also in the users group... # DefaultRoot /home/public/ftp/ public,!users DefaultRoot ~/ users # [/code:1:4fa1eb424b] ik denk dat het voldoende is als je bij [b:4fa1eb424b]"DefaultRoot /home/public/ftp/ public,!users" [/b:4fa1eb424b]het stukje [b:4fa1eb424b]",!users"[/b:4fa1eb424b] weghaalt en [b:4fa1eb424b]"DefaultRoot ~/ users"[/b:4fa1eb424b] commented
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...