Ga naar inhoud
  • 0

ProFTP kan alles zien , hoe moet het anders ?

anoniem

Vraag

hoi, ik was bezig met het opzetten van een ftp server, loopt goed alleen alle users kunnen alles zien in de hogere folders op de linux bak ( suse 7.3 ). Ze kunnen wel niet schrijven maar hoe kan ik instellen dat ze alleen hun eigen folder kunnen zien en niet de rest ? Ik heb getracht het op te lossen met users en groups maar dat werkte ook niet goed ( een user blijft altijd lid van de group users ). Alvast bedankt
Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
dat komt omdat je niet hebt ingestelt dat iedereen anonymous moet inloggen. als je anonymous inlogt, dan zie je niet alles. ff zoeken... [code:1:4fa1eb424b] # # Do a chroot for web-users (i.e. public or www group), but # do not change root if the user is also in the users group... # DefaultRoot /home/public/ftp/ public,!users DefaultRoot ~/ users # [/code:1:4fa1eb424b] ik denk dat het voldoende is als je bij [b:4fa1eb424b]"DefaultRoot /home/public/ftp/ public,!users" [/b:4fa1eb424b]het stukje [b:4fa1eb424b]",!users"[/b:4fa1eb424b] weghaalt en [b:4fa1eb424b]"DefaultRoot ~/ users"[/b:4fa1eb424b] commented
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...