Ga naar inhoud

Gedeelde map blijft Read-Only


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een map delen in mijn local netwerk. Ik klik rechts op de map en en kies voor "Sharing en security" en dan check ik het hokje "Share this folder on the network" en tevens het hokje "Allow network users to change my files" en klik "Apply" dan blijkt dat de gedeelde folder tóch Read-only te zijn. Weghalen van de read-only lijkt het te doen maar het blijft. Wat moet er nog meer gebeuren? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Dit doet ie trouwens op mijn beide computers zo. ik heb WinXP Sp3. perloc
Link naar reactie
derkdejong - bij mij niet. Wat kan ik: een map aanmaken, deze delen en alle rechten toekennen zoals lezen en schrijven. De map is en blijft aangemerkt als read-only. Ik kan een file ernaar toe copieren, openen en lezen, wijzigen maar NIET terugschrijven. Ik heb het geprobeerd in de Save Mode van Windows en als administrator aangemerkt. Daar heb ik alles wat ik kon vinden aangemerkt betreffende rechten, maar het is en blijft hetzelfde. Maar ik ontdekte dat dat niet alleen met de gedeelde map zo is, maar met ALLE mappen!! Dus nu draait MBAM (ge-update), en to nu toe 2 objects infected gevonden. (Computer van mijn 11jarige zoon - spelletjes) Misschien is het dat? Ik kom hierop nog terug. MV-Software, oei, ik heb alles in het Engels en ik heb al zitten puzzelen hoe ik die onbegrijpelijke Nederlandse opdrachten kan vertalen in begrijpelijk Engels, maar (nog) niet geslaagd. Dus ik weet niet waar ik het moet zoeken. MVG perloc
Link naar reactie
derkdejong: Die slag is jou! Maar het eigenaardige is dat -zover ik dat met een paar files heb gecontroleerd- die allemaal Read-only staan. Waarom?? Dat is niet normaal, want ik heb een folder DATA met alle docs en rtf's en die zet ik nooit read-only, maar ze staan allemaal wél read-only. Raar.... Overigens, nu kan ik wél een file in een gedeelde map wijzigen en wegschrijven. MV-Software: Gevonden en is de laatste in de rij "Use simple file sharing (Recommended)" Die staat aan gevinkt. Intussen is MBAM klaar: 2 trojan gevonden, Trojan.2P2.Worm MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...