Ga naar inhoud

Hoe verander ik hdmi videokaart naar vga moederbord?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7, de videosignalen gaan via mijn videokaart (gforce 680) naar de monitor via een hdmi kabel. Die aansluiting is kapot bij de monitor dus wil ik het signaal laten verlopen via een vga kabel. Deze sluit je aan op de moederbord en de monitor. Toch doet mijn monitor het niet omdat de computer denkt dat de signalen via de videokaart verloopt. Hoe verander ik dit dat de signalen over de vga kabel van het moederbord verloopt?
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Makkelijkst: je kan de videokaart er uit trekken. Let wel op, die zit met één schroefje vast, maar daarna moet je ook aan de achterkant van de kaart een zwarte plastic lock t.h.v. het slot naar één kant drukken om de kaart vrij te kunnen uittrekken. Anders in het BIOS instellen dat on-board VGA als default moet staan. Hoe in het BIOS te komen is afhankelijk van je (merk) moederbord. Het staat ergens op één van de beginschermen (zoiets als "Press DEL to enter setup"), of in je manual.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...