Ga naar inhoud

W Xp prof loopt vast bij opstarten.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows Xp prof geinstalleerd op een Raid systeem(striped), na wat opstart problemen(verholpen door het Bios te flashen) nog 1 probleem over. Tijdens opstarten Xp krijg ik het opstart scherm wel te zien, maar na ca 5 sec staat het balkje stil en that's it! Ik krijg hem wel aan de praat in de veilige modus maar ja.............. Iemand suggesties? Hans.
Link naar reactie
In geval Windows XP af en toe crasht en u daar geen aanwijsbare oorzaak voor vindt,loop dan deze controlelijst na en kijk of één van de oorzaken op uw systeem van toepassing is. VOEDING: Een van de meest voorkomende oorzaken van willekeurig crashen is een beschadigde of onvoldoende . Dat is vooral zo als u een heleboel adapters,stations,ventilatoren of een van gigahertz-cpu's hebt. Controleer het elektriciteitsverbruik van alle apparaten in uw machine (vergeet niet het moederbord,de cpu en ram) en breng een voldoende grote buffer aan. Een volledige uitgeruste pc heeft al gauw een voeding van 350W of 400W nodig OVERHITTING: Het systeem crasht als de CPU of uw vaste schijf of schijven overhit raken,de cpu of schijf kunnen hierdoor zelfs beschadigd worden. Zorg ervoor dat de ventilator(en) van de CPU werkt/en en dat de temperatuur van de processor (zie het BIOS scherm) binnen de normale waarden valt. Controleer of uw vaste schijf te heet wordt,maar pas op: u zou uw vingers kunnen verbranden. als uw schijf opwarmt,zorg dan voor voldoende ventilatie van uw computerbehuizing. Het is wellicht zelfs een goed idee om voor de schijfstations een aparte ventilator te installeren. SLECHT GEHEUGEN: Een slechte geheugenmodule kan het systeem ook doen crashen. Vervang uw geheugenmodule door een exemplaar waarvan u weet dat het werkt en kijk of het probleem verholpen is. Als uw machine met verschillende geheugenmodules is uitgerust,moet u er één verwijderen om na te gaan of het systeem nog altijd crasht. Ga afwisselend door alle modules tot u het slechte exemplaar gevonden hebt. STUURPROGRAMMA'S GELUIDSKAARTEN: Installeer het recenste stuurprogramma's voor uw geluidskaart. als het probleem daarmee niet is opgelost,maak de installatie van de stuurprogramma's van uw geluidskaart dan ongedaan en verwijder de kaart. Usb-HUB: Als er een usb-hub op uw computer is aangesloten,kunt u die verwijderen en nagaan of het probleem daarmee is opgelost. :wink:
Link naar reactie
Voeding is een 300 Watt A-open voeding(nieuw), verder alleen een CD Romspeler, grafische kaart(Hercules 3D 8500LE) en een Athlon 2000+ op eem MSI K7T266 Pr0-Ru mb. Geheugen module 256 MB DDR Dane -Elec(nieuw). Ik benmaar eens begonnen met alles opnieuw ye installeren: ik kon nu zelfs niet verder dan het installeren van de Raidcontroller voor Xp, daarna een zwart scherm met cursor. De UK versie blijft hangen bij: detup is starting windows. Ik formatteer de array met partitionmagic en maak er een actieve primaire partitie van. Wie het weet mag het zeggen! Hans.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...