Ga naar inhoud

Registratie WindowsXP


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:927094fa00="luky1"]Ik had dus telefonisch die code moeten aanvragen, en dan die code voor beide PC's moeten gebruiken! Ik heb ook een stukje software gevonden, waarbij je tijdelijk de code wijzigd als je geen automatische inlogcode krijgt!, en dat schijnt dus te werken via een NET-werkje![/quote:927094fa00] Die code kun je niet voor beide pc's gebruiken. Dat stukje software heet een crack, is dus illegaal en valt daardoor buiten het bereik van dit forum. Hoe je dat oplost is geheel aan jezelf, hierover blijven doorvragen kan je een berisping opleveren, of een verwijdering uit dit forum. Daarnaast krijg je hoe dan ook problemen, je zult steeds vaker gebruik moeten maken van cracks om je illegale installatie up to date te houden of werkende te houden. Max
Link naar reactie
Mocht je het afgelopen jaargang Computer!Totaal hebben, er zijn enkele denk ik zeer duidelijke artikelen over Product Activering verschenen, over hoe het werkt en wat er wel en niet kan en mag. Verder heeft Maximiliaan hierboven alles al gezegd, en voor Luky1 betekent dit dat hij geen twee pc's met 1 XP licentie kan optuigen, en ofschoon ook ik dit voor privegebruikers een zware regel vind, wie XP koopt en installeert gaat accoord met de regels die de producent ervoor opstelt en zou die regelt moeten respecteren. Door bij aanschaf van een pc of stuk hardware tegen OEM-prijs een licentie XP te kopen kunnen de kosten echter gelukkig zeer beperkt worden, bovendien volstaat voor normale thuisgebruikers een Home Edition die technisch op alle relevante punten NIET anders is dan XP Professional. groetjes Edmond
Link naar reactie
Het wrange is dat het gaat om een stand-alone PC, als ik de geregistreerde PC opnieuw optuig met XP , en een code telefonisch aanvraag, kan ik die code ook gebruiken voor mijn stand-alone PC die dus niet gekoppeld is met een modem of wat dan ook met het internet, ik zie hier niets illegaals aan, wel als ik mijn stand-alone PC zou registeren bij MS, en dat begrijp ik volkomen. Dus is deze denkwijze illegaal? Denk ik dan verkeerd? Wie het weet mag het zeggen, omdat ik al mijn software legaal heb gekocht, anders kan je simpelweg geen support krijgen!
Link naar reactie
[quote:fa5594adbc="luky1"]Het wrange is dat het gaat om een stand-alone PC, als ik de geregistreerde PC opnieuw optuig met XP , en een code telefonisch aanvraag, kan ik die code ook gebruiken voor mijn stand-alone PC die dus niet gekoppeld is met een modem of wat dan ook met het internet, [/quote:fa5594adbc] Nee dat kan niet, de activatiecode is opgesteld aan de hand van de hardware van de computer die je laat activeren. Dat doet Microsoft niet voor niet, volgens hun licentie mag je de gekochte XP op slects een (1) pc instaleren, meer niet. [quote:fa5594adbc] ik zie hier niets illegaals aan, wel als ik mijn stand-alone PC zou registeren bij MS, en dat begrijp ik volkomen. Dus is deze denkwijze illegaal? Denk ik dan verkeerd? [/quote:fa5594adbc] Laten we even naar je eerste posting kijken: [quote:fa5594adbc] Waar kan ik in Windows het registratienummer vinden, ik heb XP geinstalleerd op een stand-alone PC en een met een internet verbinding. Xp automatisch laten registreren via Microsoft, maar nu wil ik ook de XP versie activeren op mijn stand-alone, wie kan me helpen![/quote:fa5594adbc] Hier geef je aan dat je 1 softwareproduct van Microsoft hebt gekocht, en dat op 2 computers wilt installeren. En dat mag niet, voor elke pc die je hebt moet je apart een softwareproduct kopen. Heb je dus 200 pc's waarop je Windows wilt installeren? Dan koop je dus 200 x een doos met WindowsXP De gebrukersovereenkomst die je ondertekent geeft je alleen toestemming voor 1 installatie per licentie. Lees a.u.b. de licentievoorwaarden voordat je op [b:fa5594adbc]ja[/b:fa5594adbc] drukt bij de installatie van XP, of print deze even uit en neem ze goed door. [quote:fa5594adbc] Wie het weet mag het zeggen, omdat ik al mijn software legaal heb gekocht, anders kan je simpelweg geen support krijgen![/quote:fa5594adbc] Je hebt je software legaal gekocht, dat klopt. Nu moet je nog leren het legaal te gebruiken ;) Kijk, jij gaat er vanuit dat wanneer je software koopt, dit je eigendom wordt. Niets is minder waar. Het enige wat jouw eigendom is, is de fysieke doos, cdrom, boekejes. etc. De software op de cd, en zelfs de tekst die geschreven staat in de boekjes is en blijft eigendom van Microsoft. Microsoft geeft je slechts toestemming om deze producten onder strikte voorwaarden te gebruiken. Een van die voorwaarden is dat je het product op slechts een pc installeert. Jij wilt 2 pc's hebben met daarop WindowsXP? Geen enkel probleem, dan koop je 2 dozen met WindowsXP, eentje voor de ene pc, en eentje voor de andere pc. Wil je graag een besturingssysteem hebben dat coulanter is richting de gebruikers? MacOS van Apple mag je in een thuissituatie op meerdere pc's gebruiken. De meeste smaken GNU/Linux mag je isntalleren op elke pc die je wilt. Vriendelijke groet, Max
Link naar reactie
[quote:17164079f1="luky1"]Het wrange is dat het gaat om een stand-alone PC, als ik de geregistreerde PC opnieuw optuig met XP , en een code telefonisch aanvraag, kan ik die code ook gebruiken voor mijn stand-alone PC die dus niet gekoppeld is met een modem of wat dan ook met het internet, ik zie hier niets illegaals aan, wel als ik mijn stand-alone PC zou registeren bij MS, en dat begrijp ik volkomen.[/quote:17164079f1] Microsoft bewaart in een database de combinatie van de licentie-sleutel samen met de hardware-herkenningssleutel die tijdens de installatie voor die pc specifiek wordt gegenereerd. Dit voorkomt dat een tweede pc met dezelfde licentie-sleutel wordt geinstalleerd doordat die dan namelijk niet geactiveerd kan worden en dus na 30 dagen niet meer gebruikt. Na 120 dagen gooit men die koppeling met die hardwarelsleutel uit de database. Dan kun je dus die installatie-sleutel opnieuw gebruiken om een andere pc te activeren. Probleem hierbij is als je binnen de 120 dagen daarna pc 1 opnieuw moet activeren. Dat kan dan niet. Echter, gooit men wel na 120 dagen die hardware-koppeling weg men bewaart de activeringsgeschiedenis. Wordt een sleutel erg vaak op een andere pc geactiveerd, wel netjes om de 120 dagen, dan nog zal op gegeven moment de activering geweigerd worden. De grens hiervoor ligt bij ongeveer 30 activeringen als ik het wel heb. Om dan nog te activeren zul je telefonisch moeten activeren en daarbij een echt mens aan de lijn krijgen die om enige toelichting vraagt. Verder kijken telefonische activering en internet activering in dezelfde database, dus dat maakt geen enkel verschil. De opmerking van Luky1 dat het om een 'stand-alone pc gaat zonder internet' maakt dus allemaal niets uit, eidere installatie moet geactiveerd worden ofwel via internet ofwel via telefoon en de regels om "geactiveerd te worden" zijn daarbij gelijk. Verder heeft Maximiliaan gelijk, je hebt de software gekocht maar moet em nu ook legaal gaan gebruiken. Als je twee auto's rijdt, moet je ook tweemaal tanken. Zo ongeveer. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Ik begrijp dat je je strikt aan de regels van Microsoft moeten houden, er wordt waarschijnlijk over jullie schouders door Microsoft heengekeken. Stel je voor dat je iets illegaal zou doen, buiten het branden dan van een enkel Muziek CD of een DVD, maar is dat nu illegaal of niet.... Ik vroeg alleen maar ik het nummer kan vinden dat door Microsoft afgegeven wordt, zodat ik in mijn eigen PC kan kijken, of is kijken in de gegevens van Microsoft in mijn eigen PC ook illegaal?
Link naar reactie
[quote:fd6ac71331="luky1"]Ik begrijp dat je je strikt aan de regels van Microsoft moeten houden, er wordt waarschijnlijk over jullie schouders door Microsoft heengekeken. [/quote:fd6ac71331] Oh neen hoor, ik gebruik zelfs geen enkel Microsoft-product :D [quote:fd6ac71331] Stel je voor dat je iets illegaal zou doen, buiten het branden dan van een enkel Muziek CD of een DVD, maar is dat nu illegaal of niet.... [/quote:fd6ac71331] Je kunt niet legaal iets illegaals doen ;) Kijk de gebruikersovereenkomst van MS stelt dat je het gkochte product slechts op 1 pc installeert. Ben je het daar niet mee eens? Koop dan geen Microsoft-software. Dit heb ik al een hele hoop keer gezegd ;) [quote:fd6ac71331] Ik vroeg alleen maar ik het nummer kan vinden dat door Microsoft afgegeven wordt, zodat ik in mijn eigen PC kan kijken, of is kijken in de gegevens van Microsoft in mijn eigen PC ook illegaal?[/quote:fd6ac71331] Neen, dat progje dat count uilesnor je wil posten is voor zover ik weet legaal. Daarnaast heb je de activatiecode van pc1 van MS gekregen, de hardwarecode die je nodig hebt om de activatiecode te ontvangen wordt kaurig door XP getoond als je via de telefoon probeert activeren. Volgende vraag is natuurlijk of je met die gegevens de tweede pc kunt activeren. Voor zover mij bekend niet, mocht dat wel lukken, houd er rekening mee dat de 2e installatie dus illegaal is, geactiveerd of niet. Max
Link naar reactie
Ik wil nu niet moeilijk doen,maar blijkbaar zijn er mensen die blijkbaar niet goed kunnen lezen of begrijpen wat de moderators van deze forum willen bedoelen met "activatie van windows xp"Met deze wil ik de mensen moderators proficiat wensen voor hun deskundige uitleg en dat er sommige mensen het niet willen begrijpen is hun zaak (moest ik moderator zijn geweest had ik deze topic al lang gesloten;alles is toch gezegd of niet soms?)
Link naar reactie
Het is verheugd te kunnen constateren, dat iedereen zo bezorg is om te laten weten wat illegaal is. Als ik iets wil weten, wil dat toch niet zeggen dat ik er iets mee ga doen, want direct komt iedereen mij vertellen dat het niet kan, en dus illegaal is. Als het niet kan dan is het niet illegaal, want dan kan het gewoon niet. Vroeger was het allemaal zo simpel: Weet u hoe laat het is : Ja Kunt u mij dat vertellen : Ja Vertel u het mij dan... Heden: Weet u hoe laat het is, kan je geen klok kijken,of een horloge kopen!
Link naar reactie
[quote:41f766e243="luky1"]Als ik iets wil weten, wil dat toch niet zeggen dat ik er iets mee ga doen, want direct komt iedereen mij vertellen dat het niet kan, en dus illegaal is.[/quote:41f766e243] Dat is ook de reden dat het topic nog open is. Dat een discussie over wat kan en mag bij dit soort vragen de hoek om komt kijken had je kunnen verwachten en is ook terecht, het is namelijk een deel van het antwoord op jouw vraag. Door de Product Activerings-techniek is het namelijk anders dan bij software die niet met deze techniek is uitgerust, de producent die bepaalt of jij een product mag gebruiken zoals jij denkt het te mogen gebruiken. En in jouw geval, installatie op een 2e pc, verbiedt die producent dat en dwingt dat ook af. Nu net doen alsof je niets met die informatie van plan was, is dus niet helemaal kosjer. Jij vroeg hoe en wat en daar heb je nu denk ik in alle facetten een antwoord op. Maar je hebt gelijk, praten over zaken die niet volgens de licenties die bij de software horen, mogen, is hier niet verboden. En zolang het daarbij blijft, staat het iedereen vrij alles te vragen. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:68c89747a3="luky1"] Vroeger was het allemaal zo simpel: Weet u hoe laat het is : Ja Kunt u mij dat vertellen : Ja Vertel u het mij dan... Heden: Weet u hoe laat het is, kan je geen klok kijken,of een horloge kopen![/quote:68c89747a3] Tja, maar jij vraagt iets anders: [b:68c89747a3]"kunt u me vertellen hoe ik ongemerkt deze beveiligingstag van dit horloge afkrijg zodat ik onopgemerkt met het horloge langs het beveiligingspoortje kan lopen?"[/b:68c89747a3] Tja, dan is mijn antwoord: [b:68c89747a3]dat mag niet!!![/b:68c89747a3] :D Max
Link naar reactie
die activatie via een shared internet connectie op een 'standalone' werkt (uiteraard) niet. Heb het even uitgeprobeerd met een test pc'tje, met XP home met SP1. Ik snap dat Microsoft niet: In feite raden 'de kenners' het iedereen af om Windows XP home aan te schaffen en iets anders te nemen, met een CORPORATE idee (wat voor operating systeem dat dan ook moge zijn) en ik denk dat als Microsoft simpelweg 1 licentie over 2 to 3 pc's zou toestaan, er veel meer verkocht zouden worden !!! - simpelweg omdat de meeste thuis netwerkjes ongeveer van die grootte zijn en er echt bijna niemand is die meer dan 1 (keurige) licentie neemt .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...