Ga naar inhoud

Registratie WindowsXP


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:9abd5a7105="Mr. 18"]2 netwerkkaarten 1 crosskabeltje inprikken, pc 1 ip adres= 192.168.0.1 (moet ivm internet delen) internet delen aan zetten pc 2 wizzard netwerkverbinding helpt je verder. zelfde werkgroep is ook wel handig. Volgens mij is deze vraag wel eens eerder gesteld :-?[/quote:9abd5a7105] Beste Martijn, Bedankt voor je tip, dit is voor mij voor de PC die verbinding heeft ingrijpender als je denkt, omdat die PC "vol" zit, en alleen het plaatsen van een nieuw moederbord die uitbreiding mogelijk maakt, ik heb namelijk maar 4 PCI sleuven, een geluidskaart, een inbelmodem, een IDE uitbreidingskaart en een Internet kaart, dus dan zit ik vol! Een nieuw moederbord geeft dus lucht, maar welke, en welke processor? En dan maar hopen dat alles het goed doet! Trouwens wat voor mogelijkheden heb je met zo'n netwerkje allemaal? Kan jij me hierop antwoorden? Groetjes Luky.
Link naar reactie
Beste Maximiliaan, Dat heb ik geprobeert, ik heb gebeld, dan krijg ik een helpdesk medewerker aan de lijn, noem ik het nummer, en krijg dan als antwoord dat het nummer reeds geregisteerd is, en wordt dringerd verzocht om voor een 2e PC een ander Windows XP pakket aan te schaffen, wat natuurlijk belachelijk ik, voor persoonlijk gebruik 2 PC en 2 aparte windows XP pakketten. Maar het schijnt dat als je via een netwerk aanmeld bij MS, dat je dan wel goed geregustreerd word. Als jij een beter idee hebt dan hoor ik dat graag!
Link naar reactie
[quote:1d32a72071="luky1"] wordt dringerd verzocht om voor een 2e PC een ander Windows XP pakket aan te schaffen, wat natuurlijk belachelijk ik, voor persoonlijk gebruik 2 PC en 2 aparte windows XP pakketten.[/quote:1d32a72071] Ik zelf heb 3 WinXP pakketten in gebruik. Ze zijn alle 3 geactiveerd, alle 3 voorzien van SP1 en zover ik weet, heb ik deze 3 niet geregistreerd. Bedoel je dus echt regsitratie? Of alleen activatie? Meerdere keren activeren moet wel kunnen. Ik heb al meerdere malen WinXP geïnstalleerd op een van mijn systemen. De "kleine" wijzigingen tot nog toe zijn: moederbord, videokaart, geluidskaart vervangen Voor mij is Office XP veel vervelender. Gebruik op 1 pc maar wel dual boot Win98 en XP. Dat ik het met 1 pakket af kan op 1 computer dat hoop ik dus wel. Ik kan er echt maar eentje tegelijk gebruiken. En anders tja, ...
Link naar reactie
[quote:48dd4ac78f="luky1"]Beste Maximiliaan, Dat heb ik geprobeert, ik heb gebeld, dan krijg ik een helpdesk medewerker aan de lijn, noem ik het nummer, en krijg dan als antwoord dat het nummer reeds geregisteerd is, en wordt dringerd verzocht om voor een 2e PC een ander Windows XP pakket aan te schaffen, wat natuurlijk belachelijk ik, voor persoonlijk gebruik 2 PC en 2 aparte windows XP pakketten. Maar het schijnt dat als je via een netwerk aanmeld bij MS, dat je dan wel goed geregustreerd word. Als jij een beter idee hebt dan hoor ik dat graag![/quote:48dd4ac78f] Tja, de licentie vereist dat je per installatie een licentie aanschaft. Het activeren van WindowsXP op een andere wijze is in feite illegaal. In principe is het mogelijk om een product meerdere malen te activeren, bijv. omdat je XP opnieuw hebt geinstalleerd, of omdat je een nieuwe pc hebt gekocht (moet je geen OEM XP hebben :P ) Of ik een betere optie heb? jawel, als je het niet eens bent met de gebruikersvoorwaarden die Microsoft stelt, dan installeer je toch een concurrerend besturingssysteem? Max
Link naar reactie
Ik ken 2 legale manieren waarop je XP kunt activeren (we hebben het hier over activatie, niet registratie, registratie is vrijwillig, activatie verplicht. ) 1) via een telefoonnummer 2)via internet Manier 1 faalde bij je, wat logisch is omdat je XP op slects 1 pc ma gebruiken Bij manier 2 moet je dus verbinding hebben met Internet, en maakt het besturingssysteem zelf verbinding met de Microsoftserver en haalt die zelf de activatiecode op. Manier 2 kun je proberen, maar zal zeer zeker falen omdat dezelfde database wordt aangesproken als bij de telefonische activatie. Via een LAN-netwerk kunt je Windows niet activeren, althans niet op een legale wijze. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...