Ga naar inhoud

AEG lavamat 16820 stopt snel naar start


Anne-138

Aanbevolen berichten

Onze wasmachine stopt vrij snel (na 1 a 2 minuten) na de start van het programma. Er is dan wel al een klein beetje water ingepomd. Na een paar keer aan en uit schakelen doet hij het uiteindelijk wel, maar het lijkt me niet helemaal goed. Sinds gister ligt er ook een heel klein beetje water achter. De machine geeft geen foutcode uit zichzelf en het lukt me ook niet om die op te vragen (door startpauze en de knop links ernaast, ‘kort’ in te drukken. Er komt geen foutcode. Iemand een idee wat het kan zijn of hoe ik bij de foutcode kom? Veel dank!
Link naar reactie
PNC nummer is 914[B]6[/B]0212701 E36: met een beetje geluk klopt de waterhoogte meting niet. Verwijder het bovenblad. Rechts boven, achterin zitten de 2 nivo regelaars. Trek het slangetje er van af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Blaas bij de grote nivo regelaar ook eens in het tuitje, hij zal dan meerdere malen moeten klikken. Bij de kleine hoef je dat niet te doen. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
Bedankt Harry, We hebben rechtsvoor van de niveaumeter het slangetje doorgeblazen. Horen geen klik oid, waar moeten we verder op letten? Rechtsachter zie ik geen niveaumeters. De wasmachine stopt nog steeds en er lijkt ook een klein beetje water te lekken. Kunnen we verder nog iets doen? Dank je wel!
Link naar reactie
Beste Harry, Dank weer voor je reactie. De lekkage is opgelost: waterslang zat niet goed genoeg aangesloten. Het andere probleem is er echter nog steeds. Slangetje is echt goed doorgeblazen, maar op het zwarte 'tuutje' van de niveaumeter blazen levert niets op. Je krijgt er met geen mogelijkheid lucht in en hij klikt ook niet. Kan het zijn dat deze defect is?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Uiteindelijk hebben we de problemen zelf kunnen verhelpen (met jullie hulp uiteraard). Er stond een klein beetje water onder de machine doordat de water toevoer-slang niet goed was aangesloten. We denken dat de wasmachine dat registreerde en daardoor stopte. Toen de slang goed was aangesloten, en het water onder de machine weg was deed de machine het weer! Veel dank voor het meedenken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...