Ga naar inhoud

Win ME naar Win XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een laptop met Win Me er op en zou nu willen over stappen op Win XP home edition. Wat moet ik doen een volle versie kopen of een upgrade.

Wat is daarna de volgorde ik lees over partities maken enzo maar daar heb ik geen kaas van gegeten, ik dacht als ik een nieuwe versie koop, CD er in en laat maar lopen maar zo eenvoudig is het dus niet, wie geeft mij een behoorlijk advies en welke volgorde moet ik aan houden.

bedankt alvast voor het reageren

Link naar reactie
Je kunt gewoon de Upgrade-versie kopen.

-XP kan je over Windows ME heen installeren als Upgrade (je kunt kiezen of je een backup wilt van je huidige systeembestanden)

-Je kunt met de upgrade-versie ook een schone installatie uitvoeren. In dit geval kun je bij het opstarten van je computer de Windows XP cdrom in de drive doen, want de CD is opstartbaar (je hebt geen opstartdiskette nodig). Vervolgens wordt Setup gestart. Volg gewoon de aanwijzingen op het scherm.

Waar je op moet letten is dat Setup naar de originele Windows CD vraagt (in jouw geval de Windows ME-cdrom) om te kijken of je wel een vorige Windowsversie hebt gehad.

Link naar reactie
Je kunt het proberen met die Recovery-CD zolang je maar weet in welke directory de Windows ME installatiebestanden zitten. Als Setup vraagt naar de lokatie van de CD, dan geef je het pad op naar de map met de Windows ME installatiebestanden.

Ik hoop dat dit bij je lukt, want volgens mij moet zo'n Recovery CD ook een aparte map hebben met de Setupbestanden van het besturingssysteem.

Als dit niet lukt dan zou ik gewoon binnen de Windows-omgeving je Windows ME upgraden.

*Edit* Heb je trouwens ook een andere Windowsversies? Windows 95 of 98?

[This message has been edited by Henk van der Spatie (edited 05-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...