Ga naar inhoud

Gebruikers in XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wie weet hoe er meerdere gebruikers op de pc kunnen staan, maar dan ECHT met eigen instellingen? Tot nog toe heb ik twee gebruikers op de pc, maar deze hebben invloed op elkaar. Als de een een programma installeert of verwijdert gebeurt dat ook bij de andere. De OS is WinXP-PRO (Eng).

Alvast bedankt, John.

Link naar reactie
Als het goed is heb je een hoofdgebruiker die alles mag (de administrator).

deze is oa in staat om programma's te installeren/verwijderen gebruikers aan te maken etc...

als er een programma verwijdert/geinstalleerd word worden de koppelingen in principe voor alle gebruikers zichtbaar (ofwel in de map c:winntprofilesall usersstartmenu)

het verwijderen van de verwijzing hieruit en verplaatsen naar c:winntprofiles(gebruikersnaam)startmenu moet al genoeg zijn...

verder zou je het nog onmogelijk kunnen maken voor gewone gebruikers om in de map te kunnen lezen waarin het programma is geinstalleerd. Voor het correct zetten van de rechten zou ik je adviseren op de site van microsoft.com te kijken...

Link naar reactie
Hoi Bleuminkra,

Bedankt voor de reactie. Ik ben gelijk gaan kijken voor wat jouw raad betrof, maar . . . ik heb helemaal geen map met de naam WINNT op de schijf. Ook gekeken onder Windows en Program files maar helaas niets kunnen vinden. Ook heb ik alle bestanden zichtbaar gemaakt en toch niets. Staat ie soms elders?

Grtz, John.

Link naar reactie
Beste John, elke gebruiker heeft een local group policy map in zijn systeem, deze benader je door RUN>mmc

Dit is een editor, war je snap-ins kan plaatsen met betrekking tot software,hardware, network scripts etc.

Kijk even rustig ernaar, in het boek dat ik gebruik, is er ongeveer 25 blz aan uitleg aan gespendeerd heb nog even gekeken naar de help file, zou je aan uit moeten komen......

p.s wel als de administrator inloggen , als je daadwerklijk er mee gaat werken.

Hoop dat je d'r wat mee kunt.

Mvrg Arno :smile:

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...