anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Delen Geplaatst: 29 december 2001 Sinds 2 weken in het bezit van nieuwe computer met Windows XP. Had eerst Norman als virusprotect erop staan, maar nu Norton 2002. Bij scannen van computer blijkt er vorige week een backdoor Trojan virus op mijn computer terecht zijn gekomen. Norton kan deze niet repareren of deleten. Het is wel gelukt om hem in quarantain te zetten. In hoeverre kan ik nu controleren of de Trojan nog aktief is. Norton ziet geen virussen meer. De trojan zat in Explorer.exe. Werken sommige programma's nu niet meer goed? Wie weet raad of advies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2001 Hoe heet het virus?mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 quote:Originally posted by Edmond Varwijk: Hoe heet het virus?mvrgroet EdmondHet virus heet letterlijk Backdoor.Trojan. Heb het nagekeken bij de virussen en zag dat deze al rondgaat sinds 1998, maar dat hij moeilijk te verwijderen is. Heb ook net gelezen dat FBI heeft gewaarschuwd voor lek in XP op 21 december, i.v.m. trojans. Het virus is op 22 december op de computer gekomen. Het virus staat wel in quarantain, maar de computer loopt nu regelmatig vast. Is het ook mogelijk om Explorer alleen eraf te gooien en er weer opnieuw op te zetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Hallo,ook ik heb exact hetzelfde virus gehad. Norton kon er niets mee. Heb toen maar XP opnieuw geinstalleerd. Ik had,tijdens de besmetting die update om het lek te dichten, niet geinstalleerd. Windows Update (ik heb de Prof NL versie) heeft mij er ook niet op geanttendeerd! Kwalijke zaak vind ik!Inmiddels heb ik het bestand "Q315000_wxp_sp1_x86_nld" van Microsoft gedownload en geinstalleerd om het gat te dichten. (in de nieuwe installatie). Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad. (even afkloppen)Hans. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2001 doe eens een liveupdate en lees daarna uw handleiding van Norton door, daar staat toch iets in van quarantaine Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2001 Ik had hem dus ook, backdoor.trojan. Wat ik vreemd vind, is dat Mcafee hem niet ziet. Ik heb het geïnfecteerde file (explorer.exe, in de windows/explorer map via een 2e installatie op een 2e HDD verwijderd en niet vervangen ( in de schone installatie zat de map en het file niet) Nu lijkt alles weer schoon volgens Norton, en ik heb nog geen problemen ondervonden door het verwijderen van explorer.exe uit die map........... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2002 Norton 2002 gaf bij mij dezelfde melding: trojan horse en kon hem niet repareren of verwijderen, en ik kreeg ook niet de mogelijkheid om hem in quarantaine te zetten. Nu blijkt dat ik die melding alleen krijg als ik Kaazaa aan heb staan, en dan wel elke 2 minuten of zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 dank je Dirk, bij mij komt Kaazaa er niet meer op! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Hoi,Lees dit eens: http://www.virusalert.nl/?show=prikkels&id=6 voor meerdere tips en waarschuwingen kijk eens geregeld op www.virusalert.nl Suc6 Dirk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Hoi Catweazle,Om dit te voorkomen moet je goed lezen of software geen Ad-ware is en om je nu te overtuigen dat dit niet meer op je PC staat kun je Ad-Aware 5.62 (Soort van virusscanner, maar dan voor spyware) downloaden en laten scannen http://www.lavasoftusa.net/index.html Suc6 Dirk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Kan ik dan wel Kaazaa gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Ik gebruikte zelf ook eerst Kazaa, maar nu Morpheus...die zit in principe op hetzelfde netwerk en heeft geen spyware... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Ik heb adaware gedownload en alles laten scannen, kwam aardig wat uit, maar juist dat cydoor kan hij niet verwijderen. Verder heb ik er nu Morpheus op, hartelijk dank voor de tips! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Hallo, kun je die trojan niet verwijderen doordat ie in gebruik is..?? zoek de locatie op waar hij staat. schrijf ff op papier waar dat is. start pc in veilige modus haal dan het bestand (trojan) weg en start pc opnieuw trojan moet dan weg zijn..suc7------------------ Greetz. Eka Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen