Ga naar inhoud

Windows XP en Backdoor Trojan


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken in het bezit van nieuwe computer met Windows XP. Had eerst Norman als virusprotect erop staan, maar nu Norton 2002. Bij scannen van computer blijkt er vorige week een backdoor Trojan virus op mijn computer terecht zijn gekomen. Norton kan deze niet repareren of deleten. Het is wel gelukt om hem in quarantain te zetten. In hoeverre kan ik nu controleren of de Trojan nog aktief is. Norton ziet geen virussen meer. De trojan zat in Explorer.exe. Werken sommige programma's nu niet meer goed? Wie weet raad of advies?
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Edmond Varwijk: Hoe heet het virus?

mvrgroet Edmond


Het virus heet letterlijk Backdoor.Trojan. Heb het nagekeken bij de virussen en zag dat deze al rondgaat sinds 1998, maar dat hij moeilijk te verwijderen is. Heb ook net gelezen dat FBI heeft gewaarschuwd voor lek in XP op 21 december, i.v.m. trojans. Het virus is op 22 december op de computer gekomen. Het virus staat wel in quarantain, maar de computer loopt nu regelmatig vast. Is het ook mogelijk om Explorer alleen eraf te gooien en er weer opnieuw op te zetten?

Link naar reactie
Hallo,

ook ik heb exact hetzelfde virus gehad. Norton kon er niets mee. Heb toen maar XP opnieuw geinstalleerd. Ik had,tijdens de besmetting die update om het lek te dichten, niet geinstalleerd. Windows Update (ik heb de Prof NL versie) heeft mij er ook niet op geanttendeerd! Kwalijke zaak vind ik!

Inmiddels heb ik het bestand "Q315000_wxp_sp1_x86_nld" van Microsoft gedownload en geinstalleerd om het gat te dichten. (in de nieuwe installatie). Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad. (even afkloppen)

Hans.

Link naar reactie
Ik had hem dus ook, backdoor.trojan. Wat ik vreemd vind, is dat Mcafee hem niet ziet. Ik heb het geïnfecteerde file (explorer.exe, in de windows/explorer map via een 2e installatie op een 2e HDD verwijderd en niet vervangen ( in de schone installatie zat de map en het file niet) Nu lijkt alles weer schoon volgens Norton, en ik heb nog geen problemen ondervonden door het verwijderen van explorer.exe uit die map...........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...