Ga naar inhoud

Windows Versie kiezen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou nu nog voor Windows ME gaan, er zijn nog te veel programma's die onder XP niet helemaal werken.

Je kunt echter ook alle twee kiezen. Dan kies tijdens het opstarten welk besturingssysteem je wilt. :smile:

------------------ mania: Bin Laden wint met schaken van Bush, 2 torens weg. Dead Prez: Bin Laden is gezakt voor zijn type examen, hij haalde maar 2 aanslagen per uur.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by George W. Bush: Ik zou nu nog voor Windows ME gaan, er zijn nog te veel programma's die onder XP niet helemaal werken.

Je kunt echter ook alle twee kiezen. Dan kies tijdens het opstarten welk besturingssysteem je wilt. :smile:


Office/Internet is toch geen bezwaar voor XP ? Veel andere software zal op die PC niet gebruikt worden.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Eddy van Wuyckhuyse: Office/Internet is toch geen bezwaar voor XP ? Veel andere software zal op die PC niet gebruikt worden.

Nee dat is geen probleem, maar er zijn andere programma's die het niet kunnen doen in XP.

------------------ mania: Bin Laden wint met schaken van Bush, 2 torens weg. Dead Prez: Bin Laden is gezakt voor zijn type examen, hij haalde maar 2 aanslagen per uur.

Link naar reactie
Je moet niet veel of niks van dos spelletjes verwachten. Maar alle Windows software zoals een firewall een virusscanner en dus office werken gewoon. En alle programma's windows programma's die ik heb werken gewoon onder XP. Maar ja ik weet niet wat je er verder nog mee wilt dan office en internet. Wat ook niet altijd wil werken is verouderde hardware. maar je zegt dat je nog een pc moet aanschaffen dus lijkt me dat het probleem niet.

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie
quote:
Originally posted by *** Okidoki ***: Je moet niet veel of niks van dos spelletjes verwachten. Maar alle Windows software zoals een firewall een virusscanner en dus office werken gewoon. En alle programma's windows programma's die ik heb werken gewoon onder XP. Maar ja ik weet niet wat je er verder nog mee wilt dan office en internet. Wat ook niet altijd wil werken is verouderde hardware. maar je zegt dat je nog een pc moet aanschaffen dus lijkt me dat het probleem niet.

Het is een PC voor het werk (standalone), dus ik moet geen gemieter hebben met allerlei afstortende besturingssystemen. Ik heb met alledrie geen ervaring want ik werk thuis alleen met 98. Zelf leek 2000 mij wel iets. Ik lees daar toch niet veel negatieve dingen over.

Link naar reactie
Ik heb op het werk dus een XP pc draaien met Novell Client er op. Zit dus op een netwerk. Heb deze PC in november geinstalleerd. Heb er nog nooit maar dan ook echt nooit een probleem mee gehad. Bovendien gaat alles zeer snel. En dat 2000 stabiel is dat is zeker zo, maar XP is dat minstens net zo. Mits je de goede drivers voor je hardware hebt. Op genoemde pc heb ik dus office 97 en office 2000 naast elkaar draaien verder en IE6 en diverse software die gebruik maakt van Unix databases. Ik ben hier dus meer dan tevreden over.

Heb thuis dus ook XP en 2000. Is allebei even stabiel en XP start bij mij zowiezo sneller op en werkt sneller of net zo snel als 2000 in het verdere gebruik.

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie
Die positieve ervaringen met XP deel ik niet. XP was bij mij een stuk langzamer dan 2000 (tenzij er een wereld van hardwareverschil is tussen een Pentium III 700 en een Athlon 700), minder stabiel (een explorer crash betekende een verplichte reboot, terwijl 2000 eenzelfde crash gewoon overleeft) en multitasking was een drama bij XP.

In een werksituatie moet je niet zo snel MS-trends achterna lopen. Onlangs nog is er een zeer ernstig veiligheidslek in XP geconstateerd. 2000 draait een stuk langer mee en is alleen al daarom als veiliger te beschouwen.

XP heb ik inmiddels verwijderd, 2000 draait nog steeds als een zonnetje.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...