Ga naar inhoud

McAfee Virus Update


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij ons XS4ALL adsl abo kregen we gratis o.a. het McAfee VirusScan programma. Ik heb al een keer (bij de installatie) 'DAT files" geupdate, het is versie 4.5.1. Ik heb laatst nog een keer geupdate, en dat deed het goed. Maar op de site kan je updaten voor versies 4.0.x en hoger maar ook voor SuperDAT. In de FAQ staat wel dat het een programma is om de DAT files en de engine te updaten, maar hoe weet je of je SuperDAT moet doen?
Link naar reactie
In de quote die je hierboven zelf geeft staat het antwoord. Met een superdat wordt ook je scan-engine bijgewerkt. Op http://download.mcafee.com/updates/updates.asp? staat bv voor superdat: 4179-dat/4160-engine. Dus als je scan-engine niet 4160 is, is het aan te bevelen de superdat te gebruiken.

Ik heb een keer problemen gehad dat mijn computer bijna niet meer wilde starten (duurde ruim een kwartier) omdat ik een (of meer) scan-engine update(s) gemist had. Dit ging een aantal updates goed en op een gegeven moment dus niet meer.

Link naar reactie
daar gaat het me niet om, ik bedoel dat je op http://software.mcafee.com/centers/download/default.asp bij het onderste drop-down menu, waarboven dus staat "Anti-Virus Updates". In dat lijstje staan o.a. "VirusScan 4.0.3 or higher" en "SuperDAT Files". Wat ik wil weten is welke ik hiervan moet nemen?

ps: de beschrijving van SuperDAT op de site is als volgt:

quote:
What is the SuperDAT utility? The SuperDAT utility lets you upgrade your scanning engine and DAT file. Previous update utilities, only allowed you to update DAT files."
wat ik nu wil weten: kan en/of moet ik dat SuperDAT ook gebruiken?
Link naar reactie
ik heb (ipv de cd-rom die we van xs4all kregen te gebruiken) voor het installeren de nieuwste versie van de xs4all website gedownload, en volgens het help menu heb ik gewoon de nieuwste, dus de nieuwste engine en de nieuwste DAT files. En dan moet ik dus, als er een nieuwe engine is, het SuperDAT programma downloaden en dan worden de engine en de DAT's geupdate?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...