Ga naar inhoud

W98 install from CD-ROM


anoniem

Aanbevolen berichten

BIOS Oke (2 machines)

De PC reageert met "boot failure" loopt daarna door naar systeem, de Laptop reageert helemaal niet en loopt ook gewoon door. Beide machines kunnen booten via CD rom volgens de BIOS. Die vraag van jou krijg ik dus niet. Partities actief gemaakt met Part Magic.

quote:
Originally posted by crazy J: ???

als je weet dat je in het BIOS de optie hebt om te booten vanaf cdrom.

Optie aan zetten, wincd erin gooien, reboot

komt vanzelf de vraag of je wil booten van HD of CD

komt die vraag niet zie je een melding van gn bootable cdrom oid en start windows gewoon op

bedoel je dit ??


Link naar reactie
Ik ga er van uit dat je toch wel de W98 CD bedoelt. Ten eerste is de Win98 First Edition CD niet bootable, de Second Edition wel. Maar dat geldt alleen voor de volledige versie en de OEM versie. De Upgrade CD is weer niet bootable. Maar je kunt gewoon met een opstartdiskette opstarten met CDROM ondersteuning en in de CDROM het commando SETUP geven. Dan kun je op de normale manier Win98 installeren.
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Binary: [B] Ten eerste is de Win98 First Edition CD niet bootable, de Second Edition wel. B]

??? excuse me

Win95 is niet bootable = feit Win98 1e wel. Heb hier zelf een orginele liggen. Voor zekerheid net nogmaals getest en ja hoor booten vanaf cd = mogelijk ! Kan best zijn dat er versies zijn van 1e editie die niet cdboot kunnen, dat weet ik niet zeker :wink: Maar deze orginele van mij wel (en ja ik weet heel goed het verschil tussen 1e en 2e editie :grin:)

Link naar reactie
quote:
Originally posted by pllgussenhoven: BIOS Oke (2 machines)

De PC reageert met "boot failure" loopt daarna door naar systeem, de Laptop reageert helemaal niet en loopt ook gewoon door. Beide machines kunnen booten via CD rom volgens de BIOS. Die vraag van jou krijg ik dus niet. Partities actief gemaakt met Part Magic.


heb jij idd wel een orginele windows 98 cdrom ??

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...