anoniem Geplaatst: 13 december 2001 Delen Geplaatst: 13 december 2001 Mijn computer loopt regelmatig vast tijdens het opstarten, ook als ik zit te werken is het soms raak. (aangezien ik geen zin heb om winMe weer opnieuw te installeren ben ik van alles aan het proberen) Nu was het mij opgevallen dat System Summary (msinfo32) het volgende aangeeft : Total Physical Memory 127,42 MB Available Physical Memory 9,82 MB Zonder dat er een prog draait. (als ik iets start wordt het nog minder) Het lijkt me zelf sterk dat de rest door iets wat op de achtergrond draait gebruikt wordt. En ik heb ook geen virus (voor zover ik weet) Wie kan mij op weg helpen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2001 Welkom in de wondere wereld van ME, die zuigt namelijk geheugen. In dat geval kan je beter voor Windows 98 SE kiezen, die draait beduidend stabieler en vreet niet zoveel geheugen. Wat je eventueel kan proberen is om je swapfile te vergroten...of meer RAM erin douwen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2001 Hipapipa heeft naar mijn mening gelijk ben zelf ook na 2 weken van ME afgestapt en naar 98SE gegaan. Wat je (indien je bv niet naar 98 terug wilt) kan proberen is Ramidle te installeren, die progje beheerd het geheugen gebruik. http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-7788289.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.7788289 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2001 Heb je Systeem Herstel uitstaan? Zo niet, proberen en ik geef je 90% kans dat je probleem over is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2001 quote:Originally posted by Be: Heb je Systeem Herstel uitstaan? Zo niet, proberen en ik geef je 90% kans dat je probleem over is.bedankt voor je reactie, maar : Ik heb het volgens mij aan staan, want hij geeft bij [system tools][restore system] (heb uk versie) aan dat er automatisch restore points worden gemaakt maar nergens een optie om dit uit te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 quote:Originally posted by Patrix: bedankt voor je reactie, maar : Ik heb het volgens mij aan staan, want hij geeft bij [system tools][restore system] (heb uk versie) aan dat er automatisch restore points worden gemaakt maar nergens een optie om dit uit te zetten.Configuratiescherm - Systeem - Prestaties - Bestandssysteem - Probleemoplossing - laatste optie aanvinken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Available Physical Memory: Absoluut geen zorgen over maken. M.i. gaat ME hier zelf af en toe over de rooie. Mijn ervaring: het komt voor dat ik (met totaal 128 Mb) na een koude start ca. 45 Mb APM over heb en vervolgens na een directe reboot b.v. 600 kb aangeven wordt door het systeem. Dit soort "onzin" komt niet altijd voor, maar een enkele keer....! Overigens: ik heb nog nooit gemerkt dat ik op zo'n moment te kort kom doordat de Swap verhoogd wordt. Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 standaard pakt ME bij mij 120Mb ondanks ramiddle. 128 Mb erbij, met 192 of 256 loopt het soepel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Welkom in de wondere wereld van ME, die zuigt namelijk geheugen. In dat geval kan je beter voor Windows 98 SE kiezen, die draait beduidend stabieler en vreet niet zoveel geheugen. Wat je eventueel kan proberen is om je swapfile te vergroten...of meer RAM erin douwen. Ditis een leuke reactie, maar ik heb een pc met WinME gekocht en hoe kom ik nu aan een legale versie van W98? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 heb jij toevallig messenger draaien en een nieuwe versie gedownload??? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen