Ga naar inhoud

computer vastlopen WinMe


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn computer loopt regelmatig vast tijdens het opstarten, ook als ik zit te werken is het soms raak. (aangezien ik geen zin heb om winMe weer opnieuw te installeren ben ik van alles aan het proberen) Nu was het mij opgevallen dat System Summary (msinfo32) het volgende aangeeft : Total Physical Memory 127,42 MB Available Physical Memory 9,82 MB Zonder dat er een prog draait. (als ik iets start wordt het nog minder) Het lijkt me zelf sterk dat de rest door iets wat op de achtergrond draait gebruikt wordt. En ik heb ook geen virus (voor zover ik weet) Wie kan mij op weg helpen ?
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Be: Heb je Systeem Herstel uitstaan? Zo niet, proberen en ik geef je 90% kans dat je probleem over is.

bedankt voor je reactie, maar : Ik heb het volgens mij aan staan, want hij geeft bij [system tools][restore system] (heb uk versie) aan dat er automatisch restore points worden gemaakt maar nergens een optie om dit uit te zetten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
quote:
Originally posted by Patrix: bedankt voor je reactie, maar : Ik heb het volgens mij aan staan, want hij geeft bij [system tools][restore system] (heb uk versie) aan dat er automatisch restore points worden gemaakt maar nergens een optie om dit uit te zetten.

Configuratiescherm - Systeem - Prestaties - Bestandssysteem - Probleemoplossing - laatste optie aanvinken.

Link naar reactie
Available Physical Memory: Absoluut geen zorgen over maken. M.i. gaat ME hier zelf af en toe over de rooie. Mijn ervaring: het komt voor dat ik (met totaal 128 Mb) na een koude start ca. 45 Mb APM over heb en vervolgens na een directe reboot b.v. 600 kb aangeven wordt door het systeem. Dit soort "onzin" komt niet altijd voor, maar een enkele keer....! Overigens: ik heb nog nooit gemerkt dat ik op zo'n moment te kort kom doordat de Swap verhoogd wordt. Groet, Ton
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Welkom in de wondere wereld van ME, die zuigt namelijk geheugen. In dat geval kan je beter voor Windows 98 SE kiezen, die draait beduidend stabieler en vreet niet zoveel geheugen. Wat je eventueel kan proberen is om je swapfile te vergroten...of meer RAM erin douwen.

Ditis een leuke reactie, maar ik heb een pc met WinME gekocht en hoe kom ik nu aan een legale versie van W98?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...